اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرصت‌سوزی در پاس همدان تمامی ندارد

با وجود مهره‌های درشت سیاسی و ورزشی در هیئت مدیره باشگاه پاس اما برنامه‌های آتی تیم فوتبال این باشگاه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فرصت‌سوزی در پاس همدان تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان این روزها اوضاع و احوال خوبی ندارد و همه مردم علاقه‌مند به فوتبال، هواداران پرشور  و خبرنگاران و اهالی رسانه استان همدان نگران آینده این تیم برای حضور در فصل بعد فوتبال در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور هستند.

پاس که با سلام و صلوات و اقتدار از تهران بزرگ به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین منتقل شد از همان روزهای اول حضورش در همدان با نام شهدا و 8 هزار شهید گرانقدر این استان مزین شد اما این روزها همین تیمی که مالک اصلی آن شهدا هستند در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

تیم فوتبال پاس که ششمین سال حضورش را در همدان شاهد هستیم نتوانسته در حد نام و افتخارات تیم ریشه‌دار پاس بزرگ عرض‌اندام کند و نه تنها به جایگاه واقعی خود و در بین تیم‌های مدعی فوتبال ایران نرسید بلکه برای حضور در لیگ دسته اول با هزار و یک مشکل مواجه شده است.

از انتقال پاس به همدان سیر نزولی این تیم به گونه‌ای رقم خورده است که در سال اول عنوان پنجم، سال دوم رده دوازدهم، سال سوم رده پانزدهم، سال چهارم سقوط به لیگ دسته اول، سال‌ پنجم  عنوان چهارمی لیگ دسته اول در گروه الف و سال ششم حضور در مرحله پلی‌آف و تا یک قدم صعود به لیگ برتر قرار داشت.

فرصت‌سوزی امسال سبزپوشان همدانی به گونه‌ای رقم خورد که با وجود اینکه نتایج خوبی برای این تیم در طول فصل به دست آمد در پایان فصل به دلیل محقق نشدن وعده‌های مسئولان  و مدیران ارشد این تیم مبنی بر پرداخت حق‌الزحمه و مبالغ قرارداد آنها همه آرزوی همدانی‌ها برای رسیدن به لیگ برتر بر باد رفت.

ماحصل تلاش و زحمات مدیران این باشگاه طی حضور شش فصلی تیم فوتبال پاس همدان در حال حاضر بدهی 6.3 میلیارد تومانی است که با احتساب دیون، حق‌الزحمه و بودجه جاری این باشگاه در سال 92 باید برای شروع فصل بعد تمام این بدهی تسویه شود تا برای برنامه‌ریزی، بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

به زبان ساده تیم فوتبال پاس همدان برای رسیدن به لیگ برتر و محقق شدن همه خواسته‌های یک تیم که برای صعود بسته شود بیش از 10 میلیارد تومان نیاز است تا مدیران این باشگاه بدون دغدغه‌ خاطر، تیمی را برای صعود ساخته و پرداخته و روانه کارزار لیگ آزادگان کنند.

با وجود وضعیت اقتصادی کشور و عنایت به اینکه تیم پاس توسط استانداری همدان حمایت مالی می‌شود و از صفر تا 100 بودجه لازم برای تیم‌داری در مسابقات توسط دولت تأمین و پرداخت خواهد شد محقق شدن این مبلغ قطعاً غیر قابل امکان است مگر اینکه چیزی شبیه معجزه برای سبزپوشان همدانی اتفاق بیافتد.

بعد از حدود 20 روز از آخرین مسابقه تیم فوتبال پاس در مرحله پلی‌آف اعضای هیئت مدیره این باشگاه تصمیم گرفتند تا با دور هم نشستن در دفتر وزیر آموزش و پرورش برای آینده تیم فوتبال پاس تصمیم‌گیری کنند.

خبرهایی که از اتاق حمیدرضا حاجی‌بابایی در طبقه پنجم ساختمان وزارت آموزش و پرورش در خیابان سپهبد قرنی تهران به گوش رسید اصلاً حکایت از وضعیت رو به بهبود پاسی‌ها ندارد و باز بلاتکلیفی تنها هدیه مدیران ارشد این باشگاه به مردم همدان است.

بررسی عملکرد یک ساله عبدالحمید رمضانی و شنیدن دلایل عدم صعود به لیگ برتر و همچنین رصد کردن نحوه پرداخت‌ها و درصد حق‌الزحمه کادر فنی و بازیکنان و کادر اداری باشگاه تنها ره‌آورد جلسه هیئت مدیره باشگاه پاس بود.

به گفته اعضای هیئت مدیره هفته آینده تکلیف تیم فوتبال پاس همدان با تشکیل دوباره جلسه هیئت مدیره مشخص خواهد شد که ابقا یا تغییر مدیرعامل باشگاه، انتخاب سرمربی جدید برای فصل بعد و تعیین و تصویب بودجه لازم برای پرداخت بدهی سنگین و هزینه سال آینده در لیگ یک به چه صورتی خواهد بود.

تمام این بلاتکلیفی و فرصت‌سوزی‌ها منجر به این خواهد شد که در حال حاضر بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول برای فصل بعد با انتخاب سرمربی به دنبال بازیکن مورد نظر خود و همچنین تعیین مکان تشکیل اردوهای آماده‌سازی قبل از فصل هستند اما پاسی‌ها هنوز اندر خم یک کوچه هستند و بی‌هدف به دنبال فرصت‌سوزی مجدد! که این جای تأمل دارد.

بارها و بارها همین اعضای هیئت مدیره باشگاه پاس در مصاحبه‌ها و یا سخنرانی با مردم چه حضوری یا از طریق رسانه‌ها اعلام کردند همدانی‌ها لایق بهترین‌ها هستند اما این موضوع با حرف‌هایی که زده می‌شود و با عمل مدیران فرق دارد.

مردم فهیم و علاقه‌مند به ورزش همدان از اعضای هیئت مدیره درخواست دارند هر برنامه و تصمیم برای این تیم ریشه‌دار فوتبال کشورمان اتخاذ می‌کنند ضمن سرعت در اجرای آن برای لیگ برتری شدن پاس اقدامات عاجلی را مبذول کنند.

زیرساخت و قابلیت‌های نرم‌افزاری‌ و سخت‌افزاری در همدان و مهم‌تر از این وجود نیروی انسانی بسیار توانمند در همه ابعاد در سطح استان کار را برای بازگردانند تیم فوتبال پاس به بالاترین سطح فوتبال کشور آسان می‌کند اما به شرطی که مسئولان بخواهند تا این اتفاق مبارک محقق شود.

یک هفته باز باید منتظر شد تا مشخص شود خروجی جلسه هیئت مدیره پاس حکم به عاقبت به خیری تیم فوتبال پاس دارد یا تصمیم برای درجا زدن و ادامه سیر نزولی این تیم؟!

--------------------

فرشید گل‌محمدی

--------------------

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول