اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری تأکید کرد

دوسویه کردن پروژه منارید با استفاده از توان مردمی

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور گفت: برای تهیه و اجرای سند جامع راهبردی پروژه بین‌المللی منارید، استفاده از توان و تفکر محلی مشارکتی مردمی و تقویت نظام‌های بین‌بخشی در منطقه ضروری است.

دوسویه کردن پروژه منارید با استفاده از توان مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، پرویز گرشاسبی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته استانی برنامه‌ریزی و پایش پروژه بین‌المللی منارید استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تسریع و دستیابی به اهداف پروژه منارید شورای برنامه‌ریزی را به شورای راهبردی تعمیم داده و جلسات را منسجم‌تر کردیم تا چراغ راه برای آینده پروژه تعیین‌ شود.

وی، راهکار دستیابی به خواسته‌های فرا ملی را رسیدن به تکامل رشد موزون بین طبیعت و انسان، به‌کارگیری همه توان ملی و منطقه‌ای دانست و افزود: باید با شفافیت تمام مدلی در پروژه منارید استانی ارائه کنیم که از منابع دولت، مردم و (یو ان دی پی) به طور مناسب استفاده شود.

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه پروژه منارید یک طرح فانتزی یا زنگ تفریحی نیست، خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب و تحول شگرف در این پروژه ایثار و به‌کارگیری منابع انسانی کارآمد را لازم دارد تا الگویی برای منطقه شرق واقع شویم.

گرشاسبی از اعضای شرکت کننده خواست تا از موازی‌کاری احتمالی پرهیز کرده و سند آمایش سرزمین به عنوان تکنیک کار، سند راهبردی، شرح خدمات و... با سند بالادستی منطبق باشد تا کارها شتاب بیشتری گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: ما در این پروژه با محدوده زمانی پنج ساله، که با همکاری صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی و دفتر توسعه سازمان ملل (یو ان دی پی) با هدف تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی در راستای بهبود معیشت اقتصادی مردم به عنوان پایلوت در سه استان از کشور (سایت هامون با وسعت 20 هزار هکتار در سیستان، سایت کرمانشاه و یزد) در حال اجراست به دنبال رویکرد و الگوی جامع جدیدی برای تحقق مدیریت پایدار سرزمین در کشور هستیم.

انتهای پیام/75003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول