اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس با نزدیک شدن به پایان کار دولت دهم گزارش می‌دهد

برکات دولت نهم و دهم برای «کرج دیروز» تا «البرز امروز»

با نزدیک شدن به پایان کار دولت دهم، به نظر می‌رسد که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری کشورمان دیگر به عنوان رئیس هیئت دولت ایران اسلامی به شهرستان کرج سفر نکند.

برکات دولت نهم و دهم برای «کرج دیروز» تا «البرز امروز»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمدی‌نژاد که در حال حاضر روزهای آخر حضور در پاستور را پس از دو دوره ریاست جمهوری سپری می‌کند، در دوران حضور در ساختمان ریاست جمهوری چندین بار به شهرستان کرج سفر کرده است.

وی بیشترین سفر را در میان همتایان قبلی خود به شهرستان کرج داشته و یکی از مهمترین خاطرات مردم این کلانشهر از رئیس دولت‌های نهم و دهم تاسیس استان البرز است.

تاسیس استان البرز پس از چندین سال انتظار، در نهایت با لایحه‌ای از سوی هیئت دولت به مجلس رفت و پس از رای مجلسیان، محمود احمدی‌نژاد در تاریخ 21 مرداد 1389 قانون تاسیس استان البرز را ابلاغ کرد.

در این روز محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به وزارت کشور قانون تأسیس استان البرز که در جلسه علنی دوم تیر 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده بود، جهت اجرا ابلاغ کرد.

* نخستین سفر احمدی‌نژاد به کرج

یکی از دستاوردهای مهم دولت‌های نهم و دهم بدون شک سفرهای استانی است و احمدی‌نژاد رکورددار سفر به سراسر کشور به ویژه مناطق دورافتاده و محروم است.

وی نخستین سفر خود به کرج را در تاریخ ششم مهر ماه سال 1385 انجام داد.

این سفر در قالب بیستمین سفر استانی هیئت دولت انجام شد و به علت اینکه آن زمان استان البرز تاسیس نشده بود، این سفر تحت عنوان سفر به استان تهران برنامه‌ریزی و برگزار گردید.

سفر بعدی احمدی‌نژاد به شهرستان کرج به منظور حضور در مراسم بهره‌برداری از 28 طرح تحقیقاتی و کشاورزی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی مستقر در کرج بود.

وی پس از سخنرانی در جمع محققان این سازمان از نمایشگاه سازمان تحقیقات و آموزش بخش کشاورزی که در موسسه اصلاح بذر و نهال این سازمان در کرج دایر شده بود نیز بازدید کرد و از نزدیک با دستاوردهای این بخش آشنا شد.

*‌ بهره‌برداری از نخستین کارخانه نان صنعتی ایران با حضور احمدی‌نژاد

رئیس جمهوری فعلی کشورمان همچنین در تاریخ 22 مهر 1387 بار دیگر به شهرستان کرج سفر کرد و این بار دلیل سفر او بهره‌برداری از نخستین کارخانه‌ تولید نان صنعتی ایران بود.

احمدی‌نژاد 13 اردیبهشت سال 1388 و حدود یک ماه پیش از پایان کار دولت نهم و برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به کرج آمد و سخنرانی مفصلی در جمع مردم این شهرستان انجام داد.

بسیاری در آن دوره به این سفر اعتراض و آن را کاری تبلیغاتی عنوان کردند، چراکه احمدی‌نژاد در این سفر وعده تاسیس استان البرز را مطرح کرد، در حالی که خود کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی در بخشی از سخنانی که در جمع مردم کرج داشت، به این موضوع اشاره کرد و گفت: "می‌خواهم اینجا بگویم که کرج یک گلستانی است که همۀ گل‌های زیبا و خوشبوی ایران در آن جمع هستند. در سفر قبلی دولت وزارت کشور را مأمور ارتقای سطح تقسیمات کشوری کرج کرد. وزارت کشور تقریباً مطالعاتش را به پایان رسانده است. یکی، دو مشکل کوچک در اطراف هست. من اینجا می‌خواهم به وزیر کشور بگویم، اگر این دو تا گیر کوچک برطرف شد، فبها اگر نشد، خود کرج به تنهایی شایستگی این را دارد که نام البرز را بر کرج بگذاریم و این انشا‌الله به فضل الهی در مسیر است و به لطف خدا و پشتیبانی شما مردم عزیز انجام خواهد شد."

ناگفته نماند که این یکی - دو مشکل کوچک بیش از یک سال وقت دولت را گرفت.

* ‌نخستین سفر احمدی‌نژاد به استان البرز

همانطور که گفته شد، پس از آنکه به قول رئیس جمهوری دو تا گیر کوچک در راه تاسیس استان البرز برطرف گردید، نخستین سفر احمدی‌نژاد به همراه اکثر اعضای کابینه به این استان در قالب هشتاد و دومین سفر استانی در هفتم دی ماه 1389 انجام شد.

رونمایی از 32 طرح در موسسه تحقیقات کشاورزی کرج هدف سفر بعدی احمدی‌نژاد با عنوان رئیس‌جمهور به شهرستان کرج بود که در تاریخ هفدهم شهریور 1390 برگزار شد.

همزمان با مراسم افتتاح از این طرح‌ها، بهره‌برداری از سه هزار و 107 طرح تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی در سراسر کشور نیز آغاز شد.

احمدی‌نژاد همچنین در یازدهم اسفند همین سال به منظور افتتاح شش هزار و 700 واحد مسکن مهر استان البرز که در اولین مرحله از پروژه‌های احداث مسکن مهر استان، آماده واگذاری شده بودند، به ماهدشت از توابع کرج سفر کرد.

در این روز رئیس جمهوری همچنین از موسسه تحقیق و تولید واکسن و سرم‌سازی رازی کرج نیز بازدید کرد.

در حین این بازدید از واکسن گامبورو رونمایی و خط تولید این واکسن در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از سه هزار و 924 پروژه زیربنایی و سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی نیز از جمله برنامه‌های دیگر سفر احمدی‌نژاد در یازدهم اسفند 1390 به کرج بود.

 *حضور احمدی‌نژاد در کرج برای چهارمین دوره از سفرهای استانی

چهارمین دور از سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت در تاریخ بیست و یکم اسفند سال 1390 انجام شد.

احمدی‌نژاد در این سفر که تحت عنوان سفر استانی به البرز انجام شد، در جمع مردم کرج، طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ نیز سخنرانی کرد.

دیدار صمیمی رئیس‌‌جمهور با پدر شهید استاد نجات‌اللهی و اهدای لوح ایثار و نشان دولتی به سه جانباز و هفت همسر شهید از حاشیه‌های جالب چهارمین دوره سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان البرز بود.

* ساخت نخستین لوکوموتیو تولید داخل در استان البرز

بر اساس این گزارش، نخستین لوکوموتیو ساخت کارخانه لوکوموتیوسازی کشورمان حدود یک سال قبل و در بیست و هفتم تیر ماه 1391 و با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این لوکوموتیو با یاد و نام امام عصر (عج) و صدور فرمان یا مهدی (عج) از سوی رییس‌جمهور در این روز به ناوگان حمل و نقل ریلی پیوست.

* آخرین سفر محمود احمدی‌نژاد به کرج

و بالاخره اینکه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری فعلی کشورمان، پیش از آنکه ساختمان ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل دهد، در تاریخ پنجم تیر ماه 1392 برای آخرین بار میهمان مردم شهرستان کرج بود.

وی در این سفر 4215 طرح در بخش کشاورزی و هشت دستاورد مهم تحقیقات کشاورزی را به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح کرد.

بهره‌برداری از طرح کلان ملی ایجاد گلخانه کشت محصولات تراریخته برای نخستین بار در کشور از دستاوردهای آخرین سفر احمدی‌نژاد به کرج است.

البته رئیس جمهوری در این مدت چند سفر کوتاه به توابع کرج و شهرهای استان البرز نیز داشته است که از آن جمله می‌توان به افتتاح واحدهای مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد اشاره کرد.

به هر حال با توجه به اینکه کمتر از 20 روز دیگر احمدی‌نژاد به دو دوره ریاست جمهوری خود پایان می‌دهد، به نظر می‌رسد که دیگر مردم کرج از وی با عنوان رئیس‌جمهور میزبانی نکنند.

یک منبع آگاه در استانداری البرز نیز این خبر را تایید کرد و گفت: دعوت‌های متعددی از احمدی‌نژاد برای حضور در این استان داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد که زمان برای دیدار مجدد نداشته باشیم.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول