اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

اطعام 110 هزار نیازمند کردستانی/ جذب 3 هزار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اطعام 110 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در هفته اکرام در این استان خبر داد.

اطعام 110 هزار نیازمند کردستانی/ جذب 3 هزار حامی

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج به برنامه‌های هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان در این استان اشاره و  اظهار کرد: هدف‌گذاری امسال این نهاد در بحث اطعام نیازمندان در این هفته اطعام 110 هزار مددجو و نیازمند زیرپوشش در سطح استان است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در ماه مبارک رمضان بیش از 93 هزار نیازمند در سطح استان اطعام شده‌اند.

وی با بیان اینکه جذب حامی برای ایتام و خانواده‌های نیازمند در قالب دو طرح اکرام ایتام و طرح محسنین از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در طول سال است که در ماه مبارک رمضان به صورت جدی‌تری دنبال می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 550 حامی در ماه رمضان برای ایتام زیرپوشش از داخل و خارج استان جذب شده است.

به گفته وی، برنامه امداد در سال‌جاری در بحث جذب ایتام 3 هزار نفر است که برای تحقق این مهم در این راستا اکیپ‌هایی هم به استان‌های تهران، البرز، و قم اعزام کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از اجرای طرح مفتاح‌الجنه همانند سال‌های گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ماه مبارک رمضان امسال از 2 هزار خانواده مددجو در قالب این طرح بازدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اهداف کمیته امداد برای ایجاد الفت و دوستی میان محرومان و مسئولان هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، بیان داشت: اجرای طرح مفتاح‌الجنه گام ارزنده‌ای در راستای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی محرومان و افراد زیرپوشش این نهاد است.

به گفته وی، در سال گذشته در قالب این طرح از یک‌هزار و 980 خانواده زیرپوشش کمیته امداد بازدید و مشکلات آنها بررسی و رفع شده است.

برگزاری جشن رمضان

وی از برگزاری طرح جدید جشن رمضان برای نخستین بار در این استان خبر داد و بیان داشت: این جشن در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان برای نخستین بار در مرکز استان برگزار می‌شود.

موسی‌نژاد همچنین از حضور اکیپی از استان در مراسم برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان در تهران خبر داد و گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت برای جذب کمک‌های خیرین به منظور آزادسازی زندانیانی غیرعمدی که خانواده‌هایشان زیرپوشش این نهاد در استان است از اهداف حضور در این جشن است.

برگزاری نشست مشورتی با حامیان

وی همچنین از برگزاری نشست مشورتی با حامیان برجسته استان در سنندج در یازدهمین روز ماه مبارک رمضان در سنندج خبر داد و گفت: این برنامه برای نخستین بار به منظور بررسی نقاط ضعف و آسیب‌های پیرامون برنامه حامی‌یابی انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: کمیته امداد با اجرای این طرح و شنیدن نقاط ضعف و قوت این طرح از زبان حامیان قصد دارد زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر بحث حامی‌یابی برای ایتام و نیازمندان در سطح استان فراهم کند.

افتتاح مراکز نیکوکاری در کردستان

وی در ادامه از افتتاح مراکز نیکوکاری در شهرستان‌های مختلف استان در ماه رمضان امسال خبر داد و بیان داشت: هم‌زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) 6 مرکز نیکوکاری در شهرستان‌های مختلف استان بهره‌برداری می‌شود.

وی به اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: این مراکز در حقیقت ادامه ساختار رسمی امداد هستند و تمام کارهای اداری و عملیاتی امداد را انجام می‌دهند.

به گفته موسی‌نژاد، ترویج روح انفاق و نیکوکاری در جامعه، خودکفاشدن کمیته امداد، اجرای منویات رهبری، توسعه ساختار مردمی، ایجاد شبکه مردمی کارآمد، تبدیل امداد به یک نهاد توسعه‌گر محلی، برنامه‌ریزی محله مبنا و توسعه اجتماعی اجتماع محور، بهره‌گیری از منابع انسانی، خدمات تخصصی و احیای سنت‌های حسنه اسلامی از مبانی و اهداف تشکیل این مراکز است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام با تشکیل این مراکز به دنبال مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی و مبارزه با فقر است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول