اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه آمایش سرزمینی همدان مطرح شد

لزوم ارائه راهکارهای مناسب در کارگروه‌ها

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی آمایش سرزمین از سوی رهبری خواستار تأمل بیشتر اعضاء در ارائه راهکارها و پیشنهادات برای این کارگروه شد.

لزوم ارائه راهکارهای مناسب در کارگروه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور پیش از ظهر امروز در کارگروه آمایش سرزمینی، محیط زیست و توسعه پایدار استان همدان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی آمایش سرزمین از سوی رهبری اظهار کرد: اگر با تمرکز حول این سیاست‌های ابلاغی حرکت کنیم به طور حتم شاهد حرکت‌های تأثیرگذاری در سطح این استان خواهیم بود.

وی با تأکید بر بررسی چگونگی اجرایی شدن مطالعات برنامه آمایش سرزمینی در استان همدان گفت: پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده توسط اعضاء بعد از جمع‌بندی در این کارگروه در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه اجرای یک طرح بزرگ ابعاد مختلفی را به همراه خواهد داشت افزود: در بحث آمایش باید همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به همراه ضوابط مرتبط با هر دستگاه مورد توجه قرار گیرد.

وی در تشریح تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای این کارگروه اظهار داشت: تشکیل کمیته‌های کارشناسی زیرمجموعه کارگروه مبنای قانونی نداشته و عنوانی پیشنهادی است.

خیریانپور با بیان اینکه کمیته‌های کارشناسی در این کارگروه می‌تواند کاهش و یا افزایش داشته باشد اضافه کرد: این کمیته‌ها صرفاً برای بررسی مسائل و راهکارها برای ارائه در شورای برنامه‌ریزی استان است.

وی تهیه سند چشم‌انداز توسعه آمایش استان، تهیه برنامه آمایش و اجرای آن در استان، تهیه برنامه میان‌مدت توسعه استان، مکان‌یابی پروژه‌های بزرگ استانی و اجرای طرح‌های توسعه ناحیه‌ای را از جمله وظایف کارگروه آمایش سرزمینی، محیط زیست و توسعه پایدار استان بیان کرد.

گفتنی است در این جلسه کمیته‌های آمایش و توسعه منطقه‌ای، کمیته محیط زیست منابع طبیعی و توسعه پایدار با مسئولیت محیط زیست، کمیته تخصصی طرح‌های کاربردی و کمیته جی آی اس پیشنهاد و جزء مصوبه قرار گرفت.

انتهای پیام/89017/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول