اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی‌ فرهنگی استانداری گیلان خبر داد

‌تشکیل کار‌گروه اجتماعی ‌فرهنگی منویات رهبری در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی ‌فرهنگی استانداری گیلان ‌از تشکیل کار‌گروه اجتماعی ‌فرهنگی منویات رهبری خبر داد و گفت: در این راستا کمیته‌هایی برای برخی سازمان‌ها مصوب شده است.

‌تشکیل کار‌گروه اجتماعی ‌فرهنگی منویات رهبری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیزی پورعزیزی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی جمعیت در اداره کل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه ثبت احوال مأموریت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: این مأموریت با حضور متخصصان و افراد آگاه در سازمان ثبت احوال رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است، اذعان کرد: سازمان ثبت احوال به بخشی از این برنامه‌ریزی‌ها مانند تولد، فوت، ازدواج و... ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی ‌فرهنگی استانداری گیلان با تصریح بر اینکه نسل جدیدی از افراد نخبه و جوان حاکمیت را در تمام سطوح به دست آوردند، افزود: این نسل به درستی توانست جنگ و نظام را اداره کند و انقلاب را در مسیر درست ببرد.

وی، با اشاره به اینکه این روش و منش همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کسی نیامد این مسیر را مسدود کند و سازماندهی جمعیت کشور جزو برنامه‌های ویژه دولت بوده است.

پورعزیزی، جمعیت کشور را یک ظرفیت بالقوه دانست که باید تبدیل به بالفعل شود و متذکر شد: باید برای این جمعیت برنامه نوشته شود و توسط متخصصان مورد هدایت قرار گیرد.

وی به موضوع تنظیم خانواده اشاره کرد و افزود: در دوره‌ای با تولید نسل مواجه شدیم و تنظیم خانواده را محور قرار دادند و محدودیت‌هایی در آن شرایط ایجاد شد که بتوانیم بازتوانی انجام دهیم.

این مسئول، با بیان اینکه می‌توانستیم از سال 71 محدودیت تنظیم خانواده را برداریم، تصریح کرد: در این زمینه غفلت صورت گرفت که همه در آن دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نخستین زنگ خطر پیر شدن کشور را عنوان فرمودند، خاطرنشان کرد: اگر هشدار حضرت آقا نبود کشور دچار مشکل می‌شد.

پورعزیزی از تشکیل کار گروه اجتماعی‌فرهنگی منویات رهبری خبر داد و متذکر شد: در این راستا کمیته‌هایی برای برخی سازمان‌ها مصوب شده است که برنامه‌های خود را در بحث آموزش و پرورش لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند سرشماری و نفوس مسکن نیست، گفت: با توجه به پیشرفت علم دیگر نیازی به سرشماری دوباره نیست و مأموریت ویژه در این بخش به ثبت احوال داده شده که به صورت تخصصی ورود کرده و اطلاعات را رصد کند.

مدیرکل امور اجتماعی‌فرهنگی استانداری گیلان به حوزه آسیب‌شناسی در پیر شدن این استان پرداخت و یادآور شد: رسوخ فرهنگ غربی در گیلان این استان را به طرف پیری سوق داده است. یک زوج تا پنج یا 10 سال پس ازدواج مسئولیت فرزند را به‌عهده نمی‌گیرند.بخشی از فرزند نیاوری گیلان مربوط به مشکل اقتصادی بوده و این نظرها متفاوت است.

وی با تصریح بر اینکه سبک زندگی سنتی گذشتگان کنار گذاشته شده است، اذعان کرد: سنت‌های دیرینه باید پابرجا باشد و احیا شود زیرا ریشه در فرهنگ غنی اسلامی دارد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول