اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی در اصفهان

قصه‌ای نخ‌نما با نرخ‌های رادیکالی

این روزها در پی افزایش اقلام و اجناس شاهد افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی‌ها در اصفهان هستیم.

قصه‌ای نخ‌نما با نرخ‌های رادیکالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها گرمای هوا چنان رمق و تاب و توان را از آدمی می‌گیرد، که تحمل ایستادن در ایستگاه اتوبوس‌های بدون صندلی آن هم در کنار خیابان را سخت می‌کند، نزدیک ظهر بود، مسیرم از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب بود، شدت گرمای هوا چنان بود که تصمیم گرفتم به جای منتظر ماندن برای اتوبوس با تاکسی بروم، از دور یک تاکسی نمایان شد، دو نفری سوار آن بودند، خستگی روزانه چنان ذهنم را درگیر کرده بود که خدا خدا میکردم همین تاکسی جلوی من متوقف شود.

خوشبختانه بوقی زد و ایستاد و من که واقعا از این شدت گرمای هوا به ستوه آمده بودم بدون هیچ حرفی با انگشت مسیر مستقیم را نشان دادم و سوار شدم.

راننده با مسافر جلویی در حال صحبت بود و من همچون روال قبل برای یک کورس جابه جایی کرایه 225 تومانی را آماده کردم که به راننده بدهم.

دستم را به سمت جلو دراز کردم که یک دفعه با اخم و صدای بلند راننده مواجه شدم، فریاد کشید، خانم کرایه شده 400 تومان.

حسابی جا خوردم و با اینکه می‌دانستم بحث کردن و پرسش برای چرایی این موضوع سودی را به دنبال ندارد به او اعتراض کردم که با چه منطقی کرایه را افزایش داده‌اید آن هم با این سیر صعودی که راننده نیز با جوابی آماده در آستین گفت: لاستیک گران شده، بنزین ماهیانه هم که کفاف نمی‌دهد و از نیمه‌های ماه بنزین آزاد می‌زنیم، با این همه گرانی از کجا بیاوریم خرج زن و بچه را بدهیم، فی‌سبیل‌الله هم نمی‌توانیم کار کنیم.

در پاسخ به این گلایه‌های راننده خانمی که در کنار من نشسته است حرف من را تایید کرد و ادامه داد: من یک بازنشسته هستم اگر شما در این جامعه گرانی را تجربه می‌کنید من هم آن را در زندگی‌ام حس می‌کنم شما رانندگان تاکسی زورتان به مردم رسیده و این گرانی کرایه‌ها غیر منصفانه است.

*عدم خدمات خوب و نظارت بر روند فعالیت تاکسی‌ها در شهر

پسری که در جلوی تاکسی نشسته است و از ظاهرش پیداست که دانشجو است، افزود: وقتی که افزایش نرخ کرایه‌ها موجب ارتقای خدمات دهی نمی‌شود افزایش آن معنی ندارد اگر قرار است نرخ‌‌ها افزایش یابد بهتر است نحوه خدمات دهی نیز افزایش یابد.

بالاخره کرایه تاکسی را همان اندازه که راننده گفت پرداخت کردم و پیاده شدم، در مسیر به حرف‌های آن پسر جوان فکر می‌کردم، درست می‌گفت، اگر نظارت درست و مناسب بر تاکسی‌ها باشد ما هر روز شاهد افزایش کرایه‌ها نخواهیم بود.

این قصه‌ و صدها قصه از افزایش نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف این شهر چیزی است که هر روز و هر روز هر کدام از ما از زبان مردم در کوچه و بازار می‌شنویم، اما آیا با وجود برچسب‌های نرخ کرایه تاکسی که از سوی سازمان تاکسیرانی به رانندگان داده می‌شود، باید شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی رانندگان به بهانه‌های مختلف باشیم.

در پی این گله‌مندی و نارضایتی مردم بر آن شدم تا با مسئولان مربوطه در این زمینه گفت‌وگو کنم، در این راستا به سراغ علیرضا قربانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان رفتم که وی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: مصوبه افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌ها در شهر اصفهان به تازگی به رانندگان تاکسی ابلاغ شده است و این افزایش نرخ با هدف حفظ منافع شهروندان و رانندگان تاکسی صورت گرفته است.

*نرخ کرایه تاکسی باید 275 تومان شود

این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در تعیین افرایش نرخ کرایه تاکسی شورا می‌بایست منافع مردم و رانندگان تاکسی را در نظر می‌گرفت که بر این اساس تلاش شد منافع هر دو طرف لحاظ شود.

با توجه به صحبت‌های قربانی 20درصد افزایش قیمت یعنی در هر کورسی که کرایه 225 تومان بوده است باید با این افزایش 20درصدی در حال حاضر 275 تومان شود نه بیشتر و نه کمتر و این در حالی است که نرخ افزایش پیدا کرده در کرایه تاکسی‌ها توسط رانندگان بیش از 20 درصد است.

همچنین در این راستا و اجرایی شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت‌وگویی با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان داشتیم که وی نیز در این زمینه گفت: تنها کرایه تاکسی‌ها 20 درصد افزایش یافته است و همشهریان در صورت مشاهده افزایش نرخ بیش از این مقدار شماره پلاک تاکسی متخلف را به بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی افزود: اما زمانی که تمامی تاکسی‌های یک خط کرایه را افزایش داده‌اند نمی‌توان شماره پلاک تمامی آن را یادداشت و گزارش کرد.

*8 هزار دستگاه سرویس مدارس در شهر اصفهان هستند

علیرضا تاجمیر ریاحی اظهار کرد: آمار مشخصی از تعداد سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی جدید در دست نداریم و برای پیش‌بینی نیز بسیار زود است زیرا با توجه به اعلام کادر دفتری مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموزان برای استفاده از سرویس بسیاری از والدین در روزهای آخر اقدام به گرفتن سرویس برای فرزندشان می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد 8 هزار دستگاه خودرو سرویس مدارس در شهر اصفهان بودند برای سال تحصیلی جدید نیز در حال حاضر مجوزهای لازم را برای متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم برای این کار صادر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مشمول افزایش قیمت شده و برای سال جاری 20 درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل در نرخ کرایه سرویس مدارس اعمال شده است.

انتهای پیام/63021/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول