اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی ناشران خوزستان:

خوزستان در حوزه نشر کشور جایگاه سیزدهم را دارد/ 11 ناشر غیرفعال هستند

مدیرعامل تعاونی ناشران استان خوزستان گفت: در خوزستان 43 ناشر وجود دارد که از این میزان 11 ناشر به دلیل بی‌توجهی به مسائل مربوط به نشر غیرفعال هستند.

خوزستان در حوزه نشر کشور جایگاه سیزدهم را دارد/ 11 ناشر غیرفعال هستند

کمال کمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال 91، هفت ناشر یعنی 22 درصد از ناشران استان غیر فعال شدند و متاسفانه این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در سال 91 تنها سه ناشر فعال بوده‌اند و این در حالی است که در سال 92 با وجود فعالیت شش ناشر تنها یک کتاب به چاپ رسیده است که این آمار بسیار بدی برای استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان خوزستان افزود: در سال گذشته 284 تالیف، 22 جلد ترجمه و 302 جلد کتاب به چاپ رسیده است در حالی که کتاب‌های منتشر شده در سال 91 تنها 95 جلد بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که تنها حامی است در سال 90، 14 هزار و 500 نسخه کتاب از ناشران خوزستانی خریداری کرد اما در سال 91 و 92 حتی یک نسخه کتاب هم از ما خریداری نکرده است.

کمایی با بیان این که خوزستان در حوزه نشر کشور در جایگاه 13 قرار دارد، گفت: جمع کتاب‌های منتشر شده کشور در سال 92، 63 هزار و 980 عنوان بوده که سهم خوزستان از این میزان 47/0 درصد است.

وی بیان کرد: در خوزستان 43 ناشر وجود دارد که از این میزان 11 ناشر به دلیل بی‌توجهی به مسائل مربوط به نشر غیرفعال هستند.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان خوزستان در پایان گفت: همچنین سهم ناشران استان خوزستان از میزان ناشران کل کشور 57/0 درصد است.

انتهای پیام/72001/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول