اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر:

سرانه مطالعه در استان بوشهر 59 دقیقه است

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: سرانه میزان مطالعه در کشور 79 دقیقه و در استان بوشهر 59 دقیقه است.

سرانه مطالعه در استان بوشهر 59 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، صدرالله محتشم صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید در اهرم افزود: ایران اسلامی در حال حاضر مورد حملات شدید فرهنگی است که این حملات طبق گفته‌های دیگر کشورها در طول تاریخ نسبت به هیچ کشوری مشاهده نشده است.

وی گفت: اگر فرهنگ جامعه‌ای شسته شود تمام بخش‌های آن جامعه شسته و آسیب می‌بینند زیرا فرهنگ پایه و اساس جامعه است.

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به نقش مهم کتابخوانی در توسعه کشور، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید درمیان خانواده‌ها از نیازهای ضروری جامعه است.

احمد جعفری نسب افزود: کتابخانه عمومی دلوار پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد و امسال هم 2 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص می‌دهیم.

جعفری نسب اظهار داشت: پیشرفت و توسعه در جوامعی امکانپذیر است که فرهنگ مطالعه در میان مردم آن نهادینه شده باشد و سرانه مطالعه در این جوامع در سطح بالایی باشد.

جعفری نسب گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان باید با همکاری و تعامل مناسب و بهره‌گیری از مشارکت مردم زمینه توسعه فرهنگی جامعه را فراهم آورند.

وی خواستار توجه بیشتر خیرین به کتابخانه‌های عمومی شد و اضافه کرد: کمک به نهادی که با هدف ارتقای سطح بصیرت و سعادتمندی جامعه فعالیت می‌کند دارای اجر معنوی بسیار است.

امام جمعه اهرم نیز در این جلسه با توجه به ضرورت فرهنگ کتابخوانی در شهرستان گفت: باید به فرهنگ کتابخوانی ریشه‌ای پرداخته و سرانه مطالعه در جامعه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو افزود: نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: در صورتی که والدین تمایل به مطالعه داشته باشند این فرهنگ مطلوب خود به خود به فرزندان و جامعه سرایت می کند.

راستگو بیان داشت: مهمترین هدف این جلسه برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه و فرهنگ کتابخوانی است که نیاز است به این امر اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول