اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی معنایی ندارد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی معنایی ندارد و بر اساس اندیشه‌های قرآنی هر کدام از ما باید تلاش و با هنر خود به نیازمندان کمک کنیم.

فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی رضایی‌بیرجندی در دیدار با جمعی از ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مجموعه کمیته امداد امام خمینی خانواده امام راحل و رهبر مسلمانان هستند که باید روزبه‌روز پیشرفت و رشد کنند.

وی افزود: همه ما باید هر چه داریم در طبق اخلاص گذاشته تا مشکلات و خلأ جامعه را برطرف کنیم.

امام جمعه بیرجند به انفاق در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی معنایی ندارد و بر اساس اندیشه‌های قرآنی هر کدام از ما باید تلاش و با هنر خود به نیازمندان کمک کنیم.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در طرح مفتاح‌الجنه که هدف بازدید از خانواده جامعه هدف صورت می‌گیرد با یک‌هزار نفر از مسئولان هماهنگ شده است.

سید جواد رضوی از برگزاری طرح تخصیص وام به خیران خبر داد و افزود: در این طرح جدید شرایطی برای خیرانی که بضاعت کمک ندارند، مهیا می‌شود تا از طریق دریافت وام به نیازمندان کمک کنند.

وی ادامه داد: سرانه کمک خیران در این طرح 10 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه قرآن در خراسان جنوبی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در راستای معرفی خدمات و جذب حامی در استان غرفه‌ای به همین منظور راه‌اندازی می‌شود.

رضوی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان 15 هزار سبد غذایی بین مددجویان تحت حمایت در سطح استان توزیع می‌شود، عنوان کرد: کمک‌های مردم استان در قالب 51 طرح مختلف از جمله طرح کوثر، رحمت، برکت، محسنین، شفاء و ... جمع‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که در سه ماهه نخست سال‌جاری یک‌ میلیارد و 400 میلیون ریال در بحث جهیزیه مددجویان هزینه شده است، یادآور شد: در حال حاضر 300 نفر در نوبت دریافت جهیزیه در ماه رمضان هستند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی جذب حامی برای 800 نفر از اعضای خانواده‌های دارای بیماری خاص و صعب‌العلاج نیازمند، جذب حامی برای پنج هزار خانوار، اطعام و افطاری 200 نفر از روزه اولی‌ها در اردوگاه یادگاران امام و اطعام 220 هزار نفر از محرومان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

رضوی با بیان این‌که 30 درصد حامیان از خارج استان هستند، گفت: همکاران به تهران و مشهد عزیمت می‌کنند تا حامیان بیشتری را جذب کنند و همچنین جشن حامیان برون استانی در تهران برگزار می‌شود.

وی به برداشت مردم از فقر به عنوان مبادله مالی اشاره کرد و اظهار داشت: باید فقر را وسیع‌تر تعریف کرد و خیران به رفع آن بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/22481/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول