اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی بی‌نظیر دارد

استاندار اردبیل گفت: پدافند غیر عامل سبب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌های جامعه است.

پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی بی‌نظیر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای پدافند غیر عامل در سالن شهید باهنر استانداری با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در پروژه‌های عمرانی که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری به دنبال دارد، اظهار داشت: تأسیساتی که از اهمیت حیاتی برخوردار هستند باید از سوی دستگاه‌های ذیربط به شکل مناسب ارزیابی شده و چگونگی امدادرسانی و انجام کارهای پیشگیرانه در آن احصا و مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل ایمنی پروژه‌ها را لحاظ کردن ضرورت‌های پدافند غیر عامل در پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: به هیچ پروژه‌ای از این به بعد بدون فراهم کردن اسباب عملیاتی پدافند غیر عامل و مجوز ماده 215 اجازه شروع عملیات اجرایی داده نمی‌شود چرا که توجه به پدافند غیر عامل تنها در راستای مسایل امنیتی نیست بلکه پیش‌بینی مورد نیاز در بروز حوادث غیرمترقبه، پایداری و مقاومت کار از جمله اقداماتی است که بایستی در پدافند غیر عامل مد نظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نیکزاد خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه اجرایی به پدافند غیر عامل شد و خاطر نشان کرد: مدیران اجرایی نسبت به تقویت حوزه‌های نظارتی اقدام وبا اتخاذ تصمیم صحیح و اصولی در زمان وقوع حادثه زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی را فراهم نمایند.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان، پدافند غیر عامل را افزایش ارتقای پایداری در بحران‌ها دانست و بر مدیریت صحیح در زمان بروز مشکلات تاکید کرد.

وی فرهنگ‌سازی و آموزش را از اولویت‌های جدی شورای پدافند غیر عامل استان ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه پدافند غیر عامل باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد و تنها راه تحقق این امر ارائه آموزش‌های صحیح به دست‌اندرکاران مربوط است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شورای پدافند غیر عامل استان با پنج کارگروه با عضویت دستگاه‌های اجرایی به فعالیت خود در راستای کاهش آسیب‌پذیری و ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات ادامه می‌دهد، اضافه کرد: رؤسای کارگروه‌ها بایستی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در مورد تهیه طرح‌های جامع در زمینه آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی مراکز و اعمال ملاحظات پدافند غیر عامل در نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده ارائه تا پس از جمع‌بندی و بررسی‌های کارشناسانه تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

نیکزاد بر استمرار تشکیل این جلسه هر دو ماه یک بار تاکید کرد و گفت: به لحاظ اهمیت موضوع فرمانداران شهرستان‌های تابع نیز باید نسبت به تشکیل جلسه پدافند غیر عامل شهرستان‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/62007/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول