اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی:

ایمن‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی، ایمن‌سازی و مصون‌سازی فضای سایبری را از اولویت‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد.

ایمن‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نورخدا قاسمی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت  اجرایی شدن اصول پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی گفت: در حوزه سایبری دشمن برای حمله خبر نمی‌دهد و باید همه دستگاه‌ها آمادگی مقابله در شرایط تهدید را داشته باشند که این امر با برنامه‌های پدافند غیرعامل میسر می‌شود.

وی افزود: انجام اقدامات بازدارنده به منظور افزایش ایمنی، پایداری تأسیسات و ابزارها و کاهش آسیب‌پذیری با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود از جمله اقدامات پدافند غیرعامل است که باید دستگاه‌ها در اجرای این برنامه‌ها تلاش کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با بیان اینکه ماه تیر از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان ماه پدافند سایبری نامگذاری شده است، ادامه داد: کاهش صدمات تجهیزات، سامانه‌ها و نیروی انسانی و حفاظت از سرمایه‌های ملی از اهداف نامگذاری‌های برنامه‌های پدافند غیرعامل است.

قاسمی با اشاره به اینکه تهدید در عرصه سایبری تهدیدی جدی است، بیان کرد: عرصه سایبری یکی از پیچیده‌ترین اقدام‌ها علیه جامعه بشری است و امروز شاهد تشدید جنگ سایبری دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی گفت: امروز دشمن از طریق سامانه‌های نرم‌افزاری و جنگ نرم با ایران اسلامی وارد جنگ شده که در این زمینه‌ها نیز باید خود را تقویت کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حمله نظامی با ایران نیست، اظهار داشت: دشمن در دهه اخیر با تغییر تاکتیک از حمله فیزیکی به عرصه تهدیدات نرم و سایبری روی آورده است.

به گفته قاسمی؛ حمله سایبری از یک نفوذ ساده، ظریف و کوچک شروع می‌شود و در پی آن با گسترده شدن، توسعه دادن و زمان دادن و منهدم کردن به جنگ تبدیل می‌شود.

وی اذعان داشت: دشمنان امروزه با استفاده از فضای سایبری، نفوذ در ساختار حکومت‌ها را دنبال می‌کنند و پیش‌بینی مکانیزم‌ها و برنامه‌هایی که تاثیر حملات دشمن را کمرنگ کند، حیاتی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی، بومی‌سازی راهبردها در عرصه سایبر و ارتقای سطح فرهنگی و دینی عموم مردم را از موضوعات مهم و اساسی در پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سند راهبردی پدافند غیرعامل در سه قرارگاه پرتو رافع، سایبری و زیستی تنظیم شده است، افزود: پدافند غیرعامل استان نیز دارای یازده کارگروه تخصصی است.

قاسمی از برگزاری نشستی با موضوع راهبرد پنج ساله پدافند غیرعامل در عرصه سایبری، رافع و زیستی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تدوین برنامه در حوزه توسعه ساختار شهری، تهدیدات حوزه بهداشت و سلامت،آگاه سازی و آماده کردن مردم برای مقابله با تهدیدات احتمالی، پیش‌بینی اقدامات کاهش آسیب به مراکز حساس و دفاع غیرعامل در سطوح مختلف اجتماعی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های راهبردی در حوزه پدافند غیرعامل استان است.

انتهای پیام/87005/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول