اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان:

شش هزار هکتار از نخلستان‌های میناب خشک شده است

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان با بیان اینکه کمبود آب سبب خشک شدن 6 هزار هکتار از نخلستان‌های میناب شده است، تنها راه برون رفت حوزه کشاورزی از «وضعیت کنونی» را تشکیل تعاونی فراگیر استانی از سوی فعالان این بخش دانست.

شش هزار هکتار از نخلستان‌های میناب خشک شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، ابوطالب جوادی امروز در آیین انتخابات اعضای هیئت اجرایی خانه کشاورز شهرستان میناب با بیان اینکه هرمزگان بیش از 10 هزار کشاورز صاحب آب و ملک و 250 هزار کشاورز بهره‌بردار دارد، تصریح کرد: تشکیل یک تعاونی فراگیر یا عضویت همه کشاورزان استان یکی از ضروریات این صنعت است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات کشاورزان به خصوص در زمینه برون رفت محصولات و تولیدات کشاورزی از وضعیت کنونی را بر طرف کند.

وی به اهمیت کشاورزی میناب و برداشت محصولات باغی از جمله خرما، انبه و لیمو ترش پرداخت و یادآور شد: قبل از خشکسالی سطح زیر کشت نخیلات میناب 16 هزار هکتار بود که متاسفانه استمرار خشکسالی و به تبع آن نبود آب و قطع حق آبه از سد استقلال باعث شد بیش از شش هزار هکتار از مجموع سطح زیر کشت نخیلات کاهش پیدا کند و کاملا خشکیده شود که این امر برداشت خرما در میناب را به صورت قابل توجهی کاهش داد.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان از میناب به عنوان شهرستانی یاد کرد که در ادامه راه مبارزاتی و حرکت‌های انقلابی در استان نقشی اساسی داشته است.

جوادی به استعداد زیرساختی کشاورزان در این منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد: خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر با رحمت الهی و حسن تدبیر دولت جدید رونق بیشتری بگیرد.

وی در خصوص صنایع دستی و تولیدات صنعتی شهرستان میناب نیز خاطرنشان ساخت: اقلام صنایع دستی این شهرستان که یکی از راه‌های درآمد زندگی مردم بود نیز به دلیل سو مدیریت متاسفانه از بین رفته است که پیشنهاد می‌شود سازمان صنایع در این زمینه اطلاعات لازم را کسب و راهکارهای عملیاتی آن را پیدا کند تا صنایع دستی و صنعتی میناب حیات دوباره‌ای پیدا کند.

طرح‌های ناکارآمد و کارشناسی نشده جهاد کشاورزی، خسارت زیادی زده است

دبیر اجرایی خانه کشاورز میناب نیز در این آیین گزارش عملکرد خانه کشاورز در سال‌های گذشته را ارائه کرد و گفت: بهترین توفیقاتی که خانه کشاورز میناب داشته است، پیگیری برقراری و استمرار مجدد حق آبه از سد استقلال است که این امر می‌تواند در ادامه حیات باغداری، زراعت و سیفی و جالیز این شهرستان کمک شایانی کند.

سیاوش بهادری همچنین از اجرای «طرح‌های ناکارآمد و کارشناسی نشده» جهاد کشاورزی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: این طرح‌ها خسارات جبران ناپذیری به کشاورزان میناب وارد کرد.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول