اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه امروز شورای شهر انجام شد

موافقت با واگذاری زمین به دانشگاه مهدویت و مهدیه شیراز

شورای اسلامی شهر شیراز با واگذاری زمین به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برای احداث دانشگاه مهدویت با حفظ مالکیت شهرداری موافقت کرد.

موافقت با واگذاری زمین به دانشگاه مهدویت و مهدیه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بعد از ظهر امروز در صحن علنی این شورا اظهار داشت: مهدیه نخستین بار در تهران و بعد در شهرهای دیگر کشور راه‌اندازی شد.

محسن معین افزود: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر علم و ادب است و از سویی بهاییت در این شهر ظهور و بروز داشته، با اهتمام نماینده ولی فقیه و علمای فارس مقرر شد نخستین دانشگاه مهدویت جهان در شیراز احداث شود.

ساخت دانشگاه وظیفه شهرداری نیست

دیگر عضو شورا در این زمینه به اظهارنظر پرداخت و گفت: اگر کسانی از جیب شهر برای ساخت این دانشگاه اهتمام کنند به معنای دینداری آنان نیست و سخنانی که ما عنوان می‌کنیم نیز مخالفت با اصل موضوع ندارد.

مهدی‌خانی افزود: شهرداری 50 هکتار زمین برای احداث حوزه علمیه بین‌المللی در زرقان تامین کرده و می‌توان در دو هکتار از آن دانشگاه مهدویت را احداث کرد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که در بحث کانون انس با فطرت علاوه بر اهدای زمین هزینه ساخت نیز بر گردن شهرداری افتاد بار دیگر هزینه ساخت دانشگاه را نیز بر گردن شهرداری خواهند گذاشت.

خانی اضافه کرد: ارادت ما به حضرت ولی عصر (عج) کم از دیگران نیست، اما این کار وظیفه شهرداری محسوب نشده و اگر افرادی از پول شخصی خود چنین کاری را پیش ببرند می‌توانند عنوان کنند آنها ارادت بیشتری به حضرت دارند.

دانشگاه مهدویت اقدامی در مقابله با دین‌ستیزان است

معین در پاسخ به خانی تاکید کرد که زمین دانشگاه آماده و به دلیل نیت واقف این محل برای مهدیه در نظر گرفته شده که در خیابان زند، نزدیک به محل برگزاری نماز جمعه، دفتر امام جمعه و مرکز پرتردد شهری است.

وی خاطرنشان کرد: از روند مبارزه با دین در سایت‌های مجازی، 10 درصد علیه وحدانیت، 20 درصد علیه خاتمیت و پیامبر و 70 درصد حمله به تشیع و مهدویت است و این روند اهمیت کارهای این‌چنین را نشان می‌دهد.

دانشگاه مهدویت افتخار شیعیان در شیراز خواهد بود

شهردار شیراز نیز در این جلسه در پاسخ به خانی ادامه داد: در طرح انس با فطرت را شهرداری هم زمین داد و هم در بحث ساخت کمک کرد اما سند نیز به نام شهرداری است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: در مورد دانشگاه مهدویت نیز مالکیت متعلق به شهرداری است و البته هزینه ساخت این دانشگاه نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود تا این طرح که افتخاری برای شیعیان است در شیراز احداث شود.

وی به روند تملک و تهاتر برای ساخت دانشگاه اشاره و اضافه کرد: به سبب آن که امکان گشودن درب یک دانشگاه با این وسعت در یک کوچه 10 تا 12 متری وجود ندارد، شهرداری تدابیری برای باز کردن فضای کار انجام داد.

در ادامه خانی بار دیگر بر سخنان خود تاکید و خاطرنشان کرد: اگر بنا است که در 50 هکتار زمین اهدا شده توسط شهرداری دانشگاه ساخته نشود، بافت فرسوده نزدیک حرم احمدبن موسی (ع) اولویت دارد.

وی تصریح کرد: ساخت دانشگاه قاعده و حساب و کتاب دارد و نباید این تفکر نضج گیرد که شهرداری حیاط خلوت اجرای طرح‌های متعدد است.

دیگر عضو شورا بود که در این زمینه به اظهار نظر پرداخت و ابراز داشت: دانشگاه مهدویت می‌تواند محملی برای جذب طلاب و دانشجویان بین‌المللی باشد.

حجت‌الااسلام عبدالرسول میری عنوان کرد: البته باید دقت کرد که ساخت این دانشگاه در خیابان زند ترافیک‌زا خواهد بود و به نسبت عظمت کار فضا کم است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بار دیگر در مورد مکان ساخت تذکر داد که نیت واقف چنین بوده و امکان جابه‌جایی وجود ندارد.

خانی در همین زمینه پیشنهاد کرد دفتر مرکزی و ریاست دانشگاه در خیابان زند باشد، اما ساختمان آموزشی و اداری به مکان دیگری انتقال یابد.

دانشگاه شیراز مانند موسسات شهر قم رونق می‌یابد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه در مورد لزوم وجود بستر فرهنگی و موسسات مکمل برای رونق دانشگاهی با این وسعت، گفت: یک طبقه این دانشگاه به پارکینگ، یک طبقه به مهدیه و دو طبقه به دانشگاه اختصاص می‌یابد.

وی ابراز داشت: دو طبقه این ساختمان نیز به عنوان سوئیت مسکونی در نظر گرفته شده تا دانشجویان خارجی بتوانند در آن اسکان داشته باشند.

به گفته علی معین، یک طبقه برای آمفی‌تئاتر و طبقه دیگری نیز به آشپزخانه دانشگاه اختصاص داده شده است.

معین اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این دانشگاه مانند دانشگاه‌های بین‌المللی قرآنی و موسسات آموزشی و حوزه‌های تخصصی شهر قم، مجموعه‌های مکمل، انتشاراتی‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در کنار آن توسعه پیدا کرده و با رونق حضور دانشجویان و طلبه‌ها در دانشگاه مهدویت شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) گامی به جایگاه درخور خود نزدیک شود.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول