اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ترویج فرهنگ مهدویت مشکلات را حل می‏کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وضع کنونی حجاب و عفاف واقعاً تاسف‏بار است، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت مشکلات فعلی را حل می‏کند.

ترویج فرهنگ مهدویت مشکلات را حل می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی گیلکی امشب در همایش مهدویت بانوان که در فاطمیه روستای کلامو بسطام برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام ماه شعبان، به بیان وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخت.

وی اظهار کرد: ما که خود را منتظر امام عصر(عج) می‌دانیم، باید به وظایف خود که از طرف معصومین و خود امام عصر(عج) بیان شده، توجه کنیم و در تقویت این خصوصیات و وظایف کوشا باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ترک گناه و پرهیز از معصیت، نخستین قدم برای فرد منتظر است که خود را مهیای حضور امام کند؛ اما متاسفانه همه ما از این موضوع مهم غفلت می‌کنیم و بدان توجهی نداریم.

وی تصریح کرد: در تمام احادیث و روایات، یکی از وظایف منتظران، مهیا شدن برای حضور امام(عج) و انتظار واقعی فرج است که این مهم بدون تربیت نفس و کنترل نفس اماره به دست خود انسان محقق نمی‌شود.

گیلکی خاطرنشان کرد: توجه به موضوع مهدویت و انتظار برای تربیت انسان‌هایی است که برای حکومت جهانی عدالت و اسلام آماده می‌شوند و این امر با خودآگاهی و توجه به اصل خلقت انسان‌ها میسر می‌شود.

 بانوان از زمینه‌سازان اصلی ظهور امام هستند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بانوان از زمینه‌سازان اصلی ظهور امام هستند، بیان کرد: وقتی از 313 یار امام بیش از 50 نفر را زنان تشکیل می‌دهند، این نشان‏دهنده اهمیت زنان در دولت جهانی امام عصر و آماده‌سازی منتظران است.

گیلکی خطاب به حاضران اظهار کرد: شما بانوان باید به خودسازی بپردازید؛ چرا که شیطان اولین وسیله افسون و منحرف کردن جامعه را زنان دانسته و از خدا خواست که زنان در اختیار او باشند تا جامعه را به انحراف بکشاند.

وی تصریح کرد: شما بانوان نقش سازنده‌ای در دوران غیبت و در دوران ظهور خواهید داشت و باید از هم‏اکنون خود را مهیا و آماده کنید تا در تحقق حکومت عدل الهی به خوبی نقش خود را ایفا کنید.

 لزوم حفظ ارزش‌های الهی توسط بانوان

گیلکی با تاکید بر حفظ ارزش‌های الهی توسط بانوان گفت: اگر زنان و دختران ما حجاب و عفاف خود را حفظ کنند، آن اندک جوانان منحرف نیز از کار خود دست می‏کشند، اما با توجه به وضع کنونی واقعا تاسف بار خواهد بود.

وی افزود: جوانان امروز نیاز به توجه و امیدآفرینی و آگاهی از مسئولیت‌های خود در عصر غیبت دارند و این امر به ترویج فرهنگ مهدویت و توجه به آموزه‌های دینی نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از منتظران و زمینه‏سازان ظهور باشیم، باید از گناه دوری کنیم و جامعه را نیز به دنبال خود به جهت نیکی و صفات پسندیده راهنمایی کنیم تا فرج حاصل شود.

انتهای پیام/2249/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول