اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری زنجان:

هدف تشکیل کمیسیون امنیت اجتماعی کمک به ایجاد امنیت پایدار است

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری زنجان هدف از تشکیل کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی را کمک به ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت مطلوب بیشتر در جامعه عنوان کرد.

هدف تشکیل کمیسیون امنیت اجتماعی کمک به ایجاد امنیت پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی جعفری ظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان زنجان اظهار داشت: این کمیسیون بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز کشور تشکیل می‌شود.

وی افزود: هدف از تشکیل کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی کمک به ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت مطلوب بیشتر در جامعه است که مانع تهدید ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم می‌شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری زنجان بررسی علل و عوامل ناامنی اجتماعی، اخلاقی و تصویب برنامه‌های مقابله با این عوامل را از جمله برنامه‌های کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی دانست.

وی ریاست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی را معاون سیاسی امنیتی استاندار اعلام کرد و گفت: دبیری جلسه با دفتر امور اجتماعی استاندار است و اغلب نهادهای امنیتی و انتظامی استان در این کمیسیون عضو هستند.

جعفری تصریح کرد: کمیته‌هایی هم در زیر مجموعه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی تشکیل و فعالیت می‌کنند.

وی به وجود سکونت‌های غیر رسمی در سطح شهرها از جمله شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: اگر لازم باشد، کمیته‌ای برای این منظور و بررسی آسیب‌های ناشی از حاشیه‌‌نشینی تشکیل می‌شود.

در این جلسه مسئول دبیرخانه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی امنیت عمومی، امنیت ملی و امنیت اجتماعی را انواع امنیت برشمرد و اضافه کرد: مؤلفه‌های خاصی بر امنیت اجتماعی و اخلاقی تاثیرگذار است.

زمانی تاکید کرد: برای رسیدن به امنیت اجتماعی باید به سمت بهبود و اصلاح نظام کارکرد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حرکت کرد.

وی انفجار روی داده در اطلاعات، توقعات و جمعیت را از دلایل بروز تنش‌های اجتماعی در جامعه دانست و اضافه کرد: اصل مهم در امنیت احساس امنیت است که نوعی احساس روانی محسوب می‌شود.

مسئول دبیرخانه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی استان زنجان با بیان اینکه امنیت شاخص‌هایی از دیدگاه‌های مختلف دارد، افزود: امنیت از دیدگاه فلسفی، امنیت از دیدگاه تامین اجتماعی، فضای رسانه‌ای، مطالبات مردمی، فقدان جرم و جنایت، کیفیت عملکرد پلیس، اعتماد اجتماعی، حفظ هویت و ویژگی‌های شخصیتی، ثبات سیاسی و امنیت سرزمینی هم تعاریف خود را دارند.

وی از عضویت 16 ارگان در کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی خبر داد و افزود: دادگستری، اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و ارگان‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی در این کمیسیون عضویت دارند.

زمانی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در مراجع ذیربط را برای مقابله با جرائم و تخلفات در حوزه اجتماعی از جمله اهداف تشکیل کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی عنوان کرد.

وی به لزوم تشکیل کمیته‌هایی در زیر مجموعه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اشاره و تصریح کرد: تشکیل کمیته در این رابطه زیر نظر نیروی انتظامی، کمیته کاهش آسیب‌های اخلاقی با مسئولیت تبلیغات و کمیته مقابله با تهدیدات سایبری و اینترنتی از پیشنهادات است.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول