اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

11هزار هکتار شالیزار آمل به زیرکشت دوم می‌رود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: همزمان با برداشت نخستین خوشه‌های برنج در آمل، 11 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان به زیر کشت دوم خواهد رفت.

11هزار هکتار شالیزار آمل به زیرکشت دوم می‌رود

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه برداشت برنج در شهرستان آمل آغاز شده است، اظهار داشت: کشاورزان آملی پس از برداشت اول اقدام به کشت مجدد و پرورش رتون خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین کشت مجدد برنج در زمین زراعی در منطقه دابودشت در روستای تنهاکلا و کمانگرکلا صورت گرفته است، یادآور شد: نشاکاری این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

امینی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری حدود 11هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت مجدد برود از وجود 15 هزار هکتار کشت رتون در این اراضی خبر داد.

وی تصریح کرد: کشت مجدد و رتون میزان تولید برنج را در اراضی کشاورزی افزایش می‌دهد.

مدیر جهادکشاورزی آمل همچنین از برگزاری یک دوره کلاش آموزشی با موضوع اهمیت و اثرات کود غنی‌ شده برای مزارع باغی و زراعی خبر داد و یادآور شد: این دوره برای آشنایی باغداران، گلخانه‌داران شهرستان آمل صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره 25 نفر از ناظران گیاه پزشکی، کارشناسان و کشاورزان حضور داشتند، افزود: روش‌های مصرف این نوع کودها و فواید استفاده از آن برای هزینه کم تولید و تولید غذای سالم به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

انتهای ‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول