اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس:

85 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به زیر کشت دوم می‌رود

استاندار مازندران گفت: 85 هزار هکتار شالیزار مازندران به زیر کشت دوم می‌روند و هم‌اکنون عملیات برداشت برنج در بخش‌هایی از 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان آغاز شده است.

85 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به زیر کشت دوم می‌رود

سیدعلی‌اکبر طاهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به قیمت‌گذاری ارقام برنج و نرخ‌گذاری آن که یکی از دغدغه کشاورزان مازندرانی است، اظهار داشت: طی روزهای آینده شاهد عملیات برداشت برنج از سطح بیش از 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران هستیم که البته برداشت در بخش‌هایی از مازندران نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها بر اساس مشخص شدن قیمت ارز دسته‌بندی می‌شود تا کمک به تولیدات کشاورزی شود، گفت: کشاورز ما زیاد به دنبال افزایش قیمت نیست، کشاورز برنج‌کار با توجه به اینکه خود برنج تولید می‌کند به دنبال تامین مایحتاج‌های دیگر  خود از بازار است که معمولا افزایش قیمت‌ها بر قیمت مایحتاجش نیز تاثیرگذار است.

استاندار مازندران ادامه داد: با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید فضایی ایجاد کنیم تا قیمت تمام شده محصول بتواند با بازارهای جهانی قابل رقابت باشد البته در زمینه بهبود فرآیند عمل‌آوری برنج نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه وزارت جهادکشاورزی در حال کار هستند تا واحدهای صنعتی و شالیکوبی‌ها بهسازی شده و میزان ضایعات برنج در شالیکوبی‌ها به حداقل برسد.

طاهایی با اعلام اینکه مازندران 43 درصد برنج سفید مورد نیاز مردم کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: از طرفی دیگر کشت دوم برنج می‌تواند باعث افزایش تامین برنج مردم نیاز باشد، امسال نیز حدود 85 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به زیر کشت دوم می‌روند و می‌توانیم با ایجاد زهکشی مناسب این آمار را در آینده به رقم بالاتری برسانیم.

انهای پیام/86012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول