اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد

تجلی کرامت خیران در جشن گلریزان همدان

رئیس ستاد دیه استان همدان گفت: جشن گلریزان همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی(ع) برای آزادسازی زندانیان در استان همدان برگزار می‌شود.

تجلی کرامت خیران در جشن گلریزان همدان

یدالله روحانی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نوعدوستی ایرانیان در هر زمینه‌ای اظهار کرد: سنت بسیار جالبی از سوی نیاکان ما به یادگار مانده که باید همواره آن را ارج نهاد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان از زمان‌های بسیار دور اظهار داشت: این آیین، به رسم پهلوانان در زورخانه‌ها برگزار می‌شد تا بتوانند مشکلی را از دوش هم‌نوع خود بردارند.

رئیس ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه پهلوانان در عین قدرت و مردانگی بسیار متواضع بودند، ادامه داد: این قشر از جامعه همواره از درد مردم با خبر می‌شدند و هر از چند گاهی جشن گلریزانی را به مناسبت‌های مختلفی برای کمک به نیازمندان برگزار می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری مطلوب جشن گلریزان در استان همدان تصریح کرد: این آیین سال‌هاست که بسیار خوب درخشیده و توانسته پهلوانان خیر و مردم عادی را برای برگزاری بهتر این جشن به خود جذب کند.

روحانی‌منش خاطرنشان کرد: امسال نیز به رسم هر ساله جشن گلریزان همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی(ع) در استان همدان با همکاری ستاد دیه، خیران و مردم عادی استان برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: کمک‌های مردمی در روز جشن گلریزان برای آزادی تعدادی از زندانیان نیازمند هزینه خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه نهادها و خیران افراد بیشتری را در روز جشن گلریزان آزاد کنیم.

انتهای پیام/89007/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول