اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم:

5200 مسکن روستایی در قم مقاوم‌سازی شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: 15 هزار واحد مسکن در روستاهای قم وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

5200 مسکن روستایی در قم مقاوم‌سازی شدند

داریوش بلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از سال 84 اظهار کرد: وام نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به دو حالت اختصاص پیدا می‌کند یا خود مالک تسهیلات می‌گیرد و با نظارت بنیاد مسکن به احداث می‌پردازد یا منزل در روستا احداث می‌شود و در حد سفت‌کاری به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 5 میلیون تومان تسهیلات در سال 84 برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اختصاص پیدا می‌کرد ولی میزان تسهیلات کنونی به 12 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: مشاور مطالعات میدانی در روستاها انجام می‌دهد و با توجه به اقلیم، فرهنگ و مصالح الگوها ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در هر بخش دفتر فنی طراحی روستایی مستقر شده که دو مهندس محاسبه سازه و معمار در این دفاتر فعالیت دارند که مردمی که می‌خواهند به صورت خود مالک مسکن بسازند به آنها مراجعه می‌کنند.

بلدی یادآور شد: نظر افراد با الگوهای مشاور مادر تطابق پیدا می‌کند و متقاضی پس از اخذ نقشه و پروانه به بانک معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه ضمانت افراد به صورت زنجیره‌ای صورت می‌گیرد گفت: سه نفر که قصد احداث مسکن دارند به بانک ارجاع داده می‌شوند و نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب برای یکدیگر ضمانت می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: بنیاد مسکن استان قم سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح کشور شناخته شد.

وی با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و بوشهر گفت: منازلی که بنیاد مسکن در این مناطق احداث کرده بود صدمه چندانی متحمل نشدند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی در روستاها بحث ضروری است زیرا متاسفانه بافت قدیمی و فرسوده در روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 800 نفر به صورت خود مالک به بانک‌ها معرفی شدند گفت: از این تعداد 7 هزار نفر با بانک‌ها قرارداد منعقد کردند و 6 هزار و 800 نفر مرحله اول وام را دریافت کردند.

بلدی خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد در روستاها وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند و در صورت ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها ظرف مدت چهار سال تعداد روستاهای باقی‌مانده مقاوم‌سازی می‌شوند.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول