اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در ایلام

ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در استان ایلام از موضوعاتی است که باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد.

ضرورت ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام یکی از مناطق در حال توسعه کشور است و موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان این دیار از ضرورت‌های بسیار مهم است.

مسئولان امر نیز که با اجرای طرح‌های مختلف به دنبال ایجاد شغل برای جوانان هستند باید در این راستا به نکاتی توجه داشته باشند.

ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی یکی از نیازهای اساسی استان ایلام بوده که باید مسئولان امر به آن توجه داشته باشند.

همچنین ایجاد مراکز آموزش کارآفرینی در استان ایلام سبب می‌شود تا جوانان علاوه بر ایجاد کار برای خود، بسیاری از جوانان دانش آموخته را شاغل کنند.

به نظر می‌رسد که مراکز آموزش عالی علمی کاربردی از جمله مراکز معینی برای این مهم بوده که در استان ایلام به آن توجه شده است.

در روزهای گذشته نیز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در راستای راه‌اندازی مرکز آموزش عالی علمی کابردی تلاش‌های صورت داده بود که نیت و هدف مسئولان این حوزه ایجاد شغل و تربیت جوانان برای کارآفرینی ذکر شده بود.

یونس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال اخذ مجوز دانشگاه علمی و کاربردی میراث فرهنگی استان ایلام هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا مقدمات و مکاتبات اولیه نیز انجام شده و به‌زودی این دستگاه صاحب مرکز آموزش عالی می‌شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان ایلام در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز آموزش، تربیت نیروی انسانی ماهر با توجه به ظرفیت‌های استان ایلام است.

احمدی تصریح کرد: هر دانش‌آموخته این دانشگاه باید به نوعی کارآفرین تربیت شود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه استان سهیم باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: یقین دارم دانش‌آموختگان این دانشگاه به صورت کاربردی وارد بازار استان ایلام شده و مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان این حوزه را برطرف می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خود را موظف به توسعه همه‌جانبه استان ایلام می‌داند و در این راه نیز برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/2246/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول