اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جایگاه بناب و مسئولان آن در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی

جایگاه شهرستان بناب در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی که با حضور 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از 35 کشور جهان در تبریز برگزار شد در کجا قرار دارد؟

جایگاه بناب و مسئولان آن در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در روزهای 14 و 15 تیرماه جاری آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز میزبان چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و با حضور بیش از 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از 35 کشور جهان بود.

در اقتصاد امروز جهان با توجه به گستردگی حجم ارتباطات، پیوستن به بازار جهانی و استفاده از توان بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و تلاش برای بالا بردن میزان آن دارای اهمیت خاصی است.

به گفته مسئولان برگزاری این همایش 408 طرح و پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، صنایع تبدیلی، کشاورزی، گردشگری، خدمات زیربنایی، عمران شهری با شهرداری‌های برخی شهرهای استان قرارداد نهایی شد که در حاشیه برگزاری دو روزه این همایش در استان اتفاق افتاد و قطعاً این حرکت‌ها زمینه‌ساز رشد و توسعه استان از طریق جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها خواهد شد.

از این رو و با توجه به اینکه چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز می‌تواند گامی مهم به سوی توسعه بیش از پیش استان آذربایجان‌شرقی و به تبع آن ایران اسلامی باشد، حال این سئوال در اذهان شهروندان بناب مطرح است که جایگاه شهرستان و مسئولان از جمله نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شهردار، صنعت و معدن و ... بناب در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در کجا قرار دارد؟!

دستگاه‌هایی که با نصب انواع بنرهای رنگارنگ در گوشه و کنار شهر با تبریک برای نمونه شدن در سطح کشور تنها پُز آن را می‌دهند؛ به مردم گزارش دهند که در دو روز برگزاری این همایش بین‌المللی کجا بودند و چه طرح‌هایی را برای اجرا در این شهرستان قرارداد بستند؟!

مسئولان محترم گزارش دهند شهرستانی که به لحاظ داشتن ظرفیت‌های بالقوه از جمله نیروگاه تولید برق، خط آهن، شهرک صنعتی فعال، چندین مجتمع بزرگ فولاد و ... خیل زیادی از سرمایه‌گذاران آماده سرمایه‌گذاری در این شهرستان هستند، مسئولان منطقه کدام بهره‌برداری از همایش اخیر را برای جذب سرمایه‌گذار به عمل آوردند و ده‌ها سئوال دیگر ..!

اما برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود به سراغ نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی رفتیم.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی که عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز با خود یدک می‌کشد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در بناب گفت: باید یکدل و یکصدا از ظرفیت‌های بناب برای توسعه و پیشرفت این شهر استفاده کنیم.

وی افزود: درصددیم نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان بناب را در نیمه دوم سال‌جاری در این شهرستان برگزار کنیم.

این نماینده مجلس با ابراز خرسندی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در بناب گفت: این همایش گام بلندی برای تجلی ظرفیت‌های بناب خواهد بود!

شهرستان بناب واقع در 120 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی است که با توجه اتصال این شهرستان به کشورها و استان‌های غربی کشور و به واسطه جایگاه خاص خود در این مسیر و نزدیکی به کشورهای همسایه ترکیه و عراق می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در موضوع سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/60002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول