اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد

وصول 500 درخواست سرمایه‌گذاری در همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از دریافت 500 درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در جریان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری آذربایجان خبر داد.

وصول 500 درخواست سرمایه‌گذاری در همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی افزود: چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری آذربایجان از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی شمال‌غرب کشور بود و نتایج حاصل از آن قدرت تولید و صنعت کشور را ارتقا خواهد داد.

وی افزود: علاقمندی به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در جریان برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری آذربایجان موجب دریافت 500 درخواست از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شد که امری امیدوارکننده و روحیه‌بخش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به بررسی‌های به عمل آمده بعد از اتمام همایش سرمایه‌گذاری آذربایجان گفت: از بین 500 درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس 171 درخواست از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حائز شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

وی تصریح کرد: از بین افراد حائز شرایط 43 نفر سرمایه‌گذار خارجی و 128 نفر سرمایه‌گذار داخلی هستند.

نجفی در ادامه افزود: متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس 35 نفر در حوزه صنعتی و تولیدی، 20 نفر در حوزه صادرات و واردات، 13 نفر متقاضی انبوه‌سازی و راه‌سازی، 16 نفر در حوزه گردشگری و بیمه، 18 نفر در زمینه کشاورزی و ادوات، 14 نفر در حوزه صنایع غذایی و 12 نفر نیز در زمینه صنایع تبدیلی متقاضی سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.

وی اظهار داشت: در بین تقاضاهای مورد تائید حجم سرمایه‌گذاری داخلی به ارزش یک‌هزار و 536 میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری خارجی نیز 215 میلیون دلار است.

نجفی در قسمت دیگری از سخنان خود رایزنی با سفرای کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی، زیمباوه، لبنان، دیپلمات‌ها و وابسته‌های بازرگانی کشورهای ساحل عاج، قرقیزستان، غنا، اندونزی، عراق، اسپانیا و روسیه را رضایت‌بخش دانست.

وی گفت: این همایش موجب ارتقاء سطح مراودات و ارتباطات منطقه آزاد ارس با کشورهای شرکت‌کننده شد.

وی منطقه آزاد ارس را مستعد راه‌اندازی صنایع جدید با تکنولوژی‌های نوین دانست و گفت: زیرساخت‌های فعلی و در حال توسعه در ارس جوابگوی راه‌اندازی انواع فعالیت‌های صنعتی، تولید، پالایشگاهی و سایر حوزه‌هاست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه به دلیل کمبود ظرفیت در سایت‌های صنعتی فعلی در ارس طرح‌ها و پروژه‌هایی با ارزش افزوده بیشتر و سودآور مورد تائید خواهند بود، افزود: درخواست‌های دریافتی از این همایش بعد از بررسی توسط کارشناسان در یک هفته آتی اعلام و با سرمایه‌گذاران تماس گرفته می‌شود.

نجفی، چهارمین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری آذربایجان را قدرت‌نمایی دیگر ایران در برابر تهدیدها و تحریم‌ها عنوان کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی تحقق‌آفرین منویات مقام معظم رهبری برای دستیابی به حماسه اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/60001/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول