اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

عالمان، طبیبان روح انسان‌ها و بصیرت افزایان جامعه هستند

امام جمعه سمیرم گفت: علما طبیب روحی انسان‌ها هستند و باعث بصیرت افزایی جامعه می‌شوند.

عالمان، طبیبان روح انسان‌ها و بصیرت افزایان جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الا سلام سید‌حبیب‌الله موسوی در اولین خطبه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و خداوند در این ماه تمام تمهیدات لازم را برای عبادت انسان مهیا نموده است و شیاطین در غل و زنجیر هستند.

وی افزود: در این ماه برکات خداوند به شکل گسترده‌ای بر بندگانش نازل می‌شود، به گونه‌ای که تلاوت یک آیه قرآن کریم در این ماه، ثواب ختم قرآن را برای انسان روزه دار به همراه دارد.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزدیکی به خدا و کسب ثواب و طلب مغفرت است و در این ماه حتی خوابیدن و نفس کشیدن فرد روزه‌دار نیز عبادت است.

موسوی از ماه رمضان با عنوان بهار قرآن یاد کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات، ماه رمضان ماه استجابت دعا است و خداوند در این ماه وعده استجابت داده است.

وی با بیان اینکه قرآن، آئین نامه زندگی مسلمانان است خاطرنشان کرد: در این ماه سفارش به خواندن قرآن شده است و قرآن بهترین منبر است و بر احادیث و روایات مقدم است.

این مقام مسئول با اشاره به دعای روز سوم ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نعمت عقل در رأس همه نعمت‌ها است و این ولایتمداری ملت ایران سرچشمه‌ای از عقل و هوش مردم است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با تاکید بر سخت نگرفتن به ازدواج جوانان توسط خانواده‌ها گفت: والدین باید زمینه ازدواج فرزندشان را فراهم کنند و از مخالفت بی‌جا با ازدواج فرزندشان و با کسی که شرایط ازدواج را دارد و به یکدیگر علاقه دارند پرهیز کنند تا مشکلات دیگری پیش نیاید.

امام جمعه سمیرم در ادامه با تاکید بر اینکه فتنه حرام است، اضافه کرد: آن کسی که تفرقه ایجاد می‌کند و از وصلت دو جوان با فتنه و سخن چینی ممانعت می‌کند بداند که جرم فتنه از قتل بیشتر است و جهنم را برای خود خریده است.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال علما در این ماه مبارک در تمامی مساجد شهرستان افزود: علما طبیب روحی انسان‌ها هستند و باعث بصیرت افزایی جامعه می‌شوند.

موسوی وجود علما را موجب برکت در جامعه دانست و اذعان داشت: در جایی که حوزه‌های علمیه فعال است و علما حضور دارند امنیت اخلاق و محبت در آن جامعه حاکم است.

خطیب جمعه سمیرم همچنین رعایت حجاب را از جمله ضروریات دین مبین اسلام دانست و گفت: رعایت حجاب موجب رشد انسان، امنیت و افزایش قرب و ارزش هر فرد می‌شود.

وی تاکید کرد: همه باید توجه کنند که حرمت این ماه را رعایت کرده و حجاب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/2301/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول