اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

حجاب حریم امنی برای فرد ایجاد می‌کند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده، گفت: دشمنان با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند، درصدد به انحراف کشیدن جوانان هستند.

حجاب حریم امنی برای فرد ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: 21 تیر ماه، روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده و همه ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب یک حریم امن برای فرد ایجاد می‌کند و خانواده‌ها به موضوع عفاف و حجاب به‌صورت ویژه توجه کنند و با ظرافت و حوصله این موضوع را به‌صورت یک هنجار و اصل در خانواده و فرزندانشان نهادینه کنند.

علما با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده، تاکید کرد: دشمنان با استفاده از ابزار و تکنولوژی که در اختیار دارند، درصدد به انحراف کشیدن جوانان و خانواده‌ها هستند.

وی به برنامه‌های ضد اخلاقی شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و وجود شبکه اجتماعی همچون فیس‌بوک را تهدیدی برای اخلاقیات و هنجارها در جامعه عنوان کرد.

امام جمعه کرمانشاه خانواده‌ها و مسئولان را موظف دانست تا با آگاهی‌دهی به نوجوانان و جوانان نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

علما با اشاره به اقدامات مستکبران عالم در به‌هم ریختن اوضاع کشورهایی همچون مصر، سوریه، افغانستان، افزود: این نقشه‌ها برای مبارزه با ارزش‌ها و از بین بردن محتواست.

نماینده ولی فقیه در استان ارتباطات نامشروع را خطر جدی برای اخلاقیات و ارزش‌ها در جامعه اعلام کرد و گفت: ازدواج‌های ناموفق زنگ خطری است که باید برای این موضوع تدبیر ویژه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: والدین باید با فرزندان دوست باشند و صحبت‌ها و خواسته‌های آنان را گوش دهند و مشکلات آنان را بفهمند و حل کنند.

علما اظهار داشت: 21 تیر ماه حمله به مسجد گوهرشاد توسط رضاخان پلید و به‌دستور انگلیس انجام شد و مردم به گلوله بسته شدند و این به ‌دلیل دفاع از عفاف و حجاب بود.

وی با اشاره به 25 تیر ماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی، عنوان کرد: صله‌رحم، کمک به فقرا را نباید فراموش کنیم و نتیجه کمک به فقرا، رفع مشکلات خواهد بود.

علما با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در 26 تیر ماه سال 59، بیان داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه رمضان، ماه خداست و کلام خداوند در این ماه نازل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه عرفا و ماه انس با خداست.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول