اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

مطبوعات از ایجاد هرگونه التهاب در جامعه پرهیز کنند

امام جمعه شهرضا گفت: مردم برای پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند و فعالیت برخی مطبوعات در راستای ایجاد التهاب در جامعه، ظلم به مردم محسوب می‌شود.

مطبوعات از ایجاد هرگونه التهاب در جامعه پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی ایرانیان مطابق با اصول و معیارهای اسلامی از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب در طول چند سال گذشته بوده است که باید با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های فرهنگی جامعه در راستای تحقق این امر متعالی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت طلایی برای اصلاح سبک زندگی مطرح است و باید از این عرصه برای ایجاد تحولات گسترده در امور مختلف زندگی اعم از رفتارهای اجتماعی، سبک ازدواج، مهندسی مسکن، الگوی مصرف در حوزه‌های مختلف، سبک و شیوه تغذیه، نوع کسب و کار و رفتار با بزرگان، همسر و فرزند استفاده لازم را داشته باشیم.

امام جمعه شهرضا انس با قرآن کریم را از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان در جهت اصلاح سبک زندگی بر شمرد و افزود: به طور مثال حفظ جایگاه و مرتبه قلم در قرآن کریم از مصادیق این موضوع است که باید مد نظر اصحاب قلم و مطبوعات قرار بگیرد و از این امر در جهت تقویت وحدت و یکپارچگی در جامعه استفاده کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز حجاب و اهمیت توجه به این موضوع حیاتی گفت: توجه به لزوم ترویج حجاب اسلامی از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که انتظار داریم در جریان اصلاح سبک زندگی ایرانیان به شکل اصولی مدنظر قرار گیرد.

یعقوبی ادامه داد: اینکه به طور مثال یک فرد از وضعیت بدحجابی در برخی معابر و خیابان‌های یک جامعه اسلامی احساس شرم کند ناشی از بی‌توجهی به مقوله حجاب است.

وی در ادامه با تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه حجاب اسلامی بیان داشت: ایشان عفت را مهم‌ترین عنصر شخصیت یک زن ذکر می‌کنند و از بدحجابی به عنوان مقدمه ظهور و بروز بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرضا با تشریح اهمیت حفظ و تقویت وحدت در جامعه گفت: مردم شریف ایران اسلامی برای پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی را پرداخته‌اند و مسئولان باید با توجه به این امر مهم در جهت خدمت رسانی شایسته فعالیت کنند.

وی با انتقاد شدید از عملکرد برخی مطبوعات در راستای ایجاد التهاب‌های مخرب در جامعه خاطرنشان کرد: برخی مطبوعات با شیطنت در جهت تشدید اختلاف بین مسئولان تلاش می‌کنند که در حقیقت بیشترین ضربه ناشی از این موضوع متوجه عموم مردم می‌شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه مردم شایسته بهترین خدمات و امکانات هستند، افزود: برخی مطبوعات با مصاحبه‌های مخرب و تنش‌زا در راستای التهاب آفرینی در جامعه فعالیت می‌کنند که این موضوع با رسالت قلم در تعارض است و امیدواریم شاهد تداوم این فعالیت‌های مغرضانه نباشیم.

انتهای پیام/63011/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول