اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

منتظر برخورد پلیس نباشیم؛ خودمان نهی ازمنکر کنیم

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بی‌حجابی ریشه خانواده و دین را می‌سوزاند، گفت: نباید منتظر شویم فقط پلیس بیاید و جلوی یک زن بی‌حجاب را بگیرد، باید خودمان وارد عرصه شویم و نهی از منکر کنیم.

منتظر برخورد پلیس نباشیم؛ خودمان نهی ازمنکر کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و در جمع روزه‌داران و زائران و مجاوران بارگاه رضوی با اشاره به 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: در چنین روزی در سال 1314 مردم به عنوان مقابله با کشف حجاب و دفاع از علما در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این تجمع مردم توسط ارتش به شهادت رسیدند و در گودال خشت مال‌ها و باغ خونی بدون غسل و کفن و بی‌نام ونشان دفن شدند.

علم‌الهدی افزود: مردم برای دفاع از حجاب کشته شدند زیرا دشمن می‌دانست اگر پرده عفاف و حجاب از این مردم برداشته شود براندازی دین آنها کار راحتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن امروز هم از طریق مبارزه با حجاب می‌خواهد جامعه را بی دین کند، اظهار داشت: بی‌حجابی یک زن بی‌حجاب دهن کجی مستقیم به نظام اسلامی است و مقابله با دین است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید این مسئله را با حرکات فرهنگی به زنان و دختران جامعه تفهیم کنیم، تاکید کرد: بعضی‌ها می‌گویند برخورد مقتدرانه در مقابله با بی‌حجابی درست نیست و باید کار فرهنگی انجام گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما نباید منتظر شویم فقط پلیس بیاید و جلوی یک زن بی‌حجاب را بگیرد، باید خودمان وارد عرصه شویم و نهی از منکر کنیم حتی اگر ناسزا بشنویم.

خطیب جمعه مشهد در ادامه در ارتباط با ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با بی‌حجابی اظهار کرد: اگر جلوی بدحجابی گرفته‌ نشود، هم ریشه خانواده و هم ریشه دین ما را می‌سوزاند.

علم‌الهدی با بیان اینکه خود مردم باید به فکر باشند و با بی‌حجابی مقابله کنند، گفت: این مقابله فقط وظیفه دولت نیست بلکه وظیفه همه مردم است.

امام جمعه مشهد در این راستا با انتقاد از رسانه ملی در نبود اطلاع‌رسانی برای روز حجاب و عفاف اظهار داشت: رسانه ملی و روزنامه‌ها اعلام نمی‌کنند امروز روز عفاف و حجاب است، لذا چگونه می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند.

انتهای پیام/70005/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول