اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

استعمار‌ اسلام ‌را عاملی در برابر منافع خود می‌داند‌

امام جمعه کرمان گفت: استعمارگران اسلام و علمای اسلامی را عاملی در برابر منافع خود می‌دانند.

استعمار‌ اسلام ‌را عاملی در برابر منافع خود می‌داند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با نقل حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: حضرت یکی از نیازهای مبرم در هر شهر و جامعه انسانی را حضور عالم متقی و فقیه پرهیزگار مطرح کرده‌اند.

وی بیان داشت: دایره دینداری وسعت زیادی دارد و عالم دینی مردم را با فقه و مسائل شرعی آشنا می‌کند، لذا نقش اساسی را در ارتباط با اقشار جامعه و دین به عهده دارند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: افرادی که به دنبال کسب دانش دینی می‌روند، برای آشنایی با فقه محمد و آل محمد (ص) است.

وی تصریح کرد: یک دسته از محصلان حوزه‌های علمیه به اندازه‌ای مقاومت کرده و به کسب دانش ادامه می‌دهند که به درجه مرجعیت نائل می‌شوند و‌ به مقام شامخ اجتهاد و فقاهت می‌رسند.

جعفری عنوان کرد: عده‌ای هم به عنوان فضلای دینی مطرح می‌شوند که بار سنگینی را در جامعه به دوش داشته و در خطبه‌ها و مجالس سخنرانی نقش مهمی را به عهده دارند.

وی ابراز داشت: اگر امامان جماعت در نمازهای جمعه و جماعت برنامه‌ریزی بیشتری در دست گیرند، موفق می‌شوند و مردم را با فقه اسلام و قرآن آشنا می‌کنند.

جعفری خاطر نشان کرد: ائمه جماعات و مردم باید ساعتی را برای بیان و فراگیری پیرامون مسائل شرعی و آشنایی با دین و فقه در مساجد اختصاص دهند.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مسلمانان افزود: استعمارگران اسلام و علمای اسلامی را عاملی در برابر منافع خود می‌دانند.

وی ابراز داشت: استعمار که نمی‌توانست اساس اسلام را از میان بردارد، رضاخان را مامور کرد تا به کشف حجاب، خانه‌نشین کردن علما و فقها‌ و تعطیلی مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) بپردازد.

جعفری اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی بهای زیادی را برای ثبات خود پرداخته است و با وجود توطئه‌ها و کارشکنی‌ها توانسته‌ایم در منطقه خاورمیانه تنها کشور دارای آرامش و امنیت کامل باشیم.

وی عنوان کرد: مشکلات در هر کشوری وجود دارد، اما نباید بی‌انصافی کرد، 34 سال دولت‌های متعدد با سلایق گوناگون روی کار آمدند و برای سربلندی ایران تلاش کردند.

جعفری با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد تا از قوانین و انطباق آنها با شرع و قانون اساسی اعلام نظر کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خرداد ماه بیان داشت: حماسه اقتصادی نیز زمانی می‌تواند محقق شود که ما به حماسه فرهنگی برسیم و نحوه استفاده صحیح از امکانات و همت خود را برای اقتصاد کشور به کار ببریم.

انتهای پیام/80017/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول