اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو اعلام کرد

هدایت جامعه به سوی فرهنگ انتظار

امام جمعه ماکو گفت: معرفی و بازشناسی فرهنگ مهدویت و هدایت جامعه به سوی فرهنگ انتظار یکی از اهداف اجرای طرح قرآن و عترت است.

هدایت جامعه به سوی فرهنگ انتظار

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در مساجد، اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به منظور تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت، ارتباط و انس با قرآن براساس اهداف فرهنگی موجود در قانون اساسی نیازمند راهکار است.

وی، تحقق آموزه رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مؤسسات فرهنگی و مساجد برای دستیابی به این هدف با عنوان پایگاه فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

رنجبری با اشاره به نقش پایگاه‌های قرآن و عترت برای غنی‌سازی اوقات فراغت افراد جامعه، تصریح کرد: این پایگاه‌ها با اهداف فرهنگی و مقاصد غیرتجاری، غیرسیاسی و غیرصنفی تأسیس می‌شوند و به صورت انتفاعی اداره خواهند شد.

امام جمعه ماکو با اشاره به مدت فعالیت پایگاه‌های قرآن و عترت، افزود: مدت فعالیت این پایگاه‌ها از تاریخ صدور مجوز و ثبت رسمی نامحدود خواهد بود.

وی به تلاش برای تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت اشاره کرد و ابراز داشت: تمسک به تعالیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف محسوب می‌شود.

رنجبری ادامه داد: تعمیق معرفت عمومی، تعمیم فهم، درک و تدبر قرآن کریم، تلاش در جهت عملی شدن فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد فردی و اجتماعی، اشاعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی و تجلی آن، معرفی و بازشناسی فرهنگ مهدویت و هدایت جامعه به سوی فرهنگ انتظار از سایر اهداف پیش‌بینی شده برای اجرای طرح قرآن و عترت است.

انتهای پیام/61010/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول