اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت

بررسی مشکلات ساکنان روستای کمب چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به بررسی مشکلات مردم روستای کمب چابهار پرداخت.

بررسی مشکلات ساکنان روستای کمب چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در این دیدار اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرقانونی، تصرف اراضی ملی و همچنین خرید و فروش غیرقانونی زمین در این روستا باعث شده مردم این روستا از هرگونه خدمات رفاهی محروم بمانند.

وی افزود: با تقسیم‌بندی این روستا به چند بلوک، کار خدمات‌رسانی به این روستا به تفکیک هر بلوک با سرعت انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای برق‌رسانی به این روستا اعتباری بیش از 14 میلیارد تومان مورد نیاز است که این نیز با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، شرکت توزیع برق استان و همکاری مردم منطقه وصول خواهد شد.

نارویی بر ایجاد تعاونی متشکل از مردم منطقه تاکید کرد و گفت: این تعاونی با مشارکت مردم می‌تواند در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و اجرای خدمات رفاهی در این روستا تاثیرپذیر باشد.

وی تاکید کرد: ساماندهی واگذاری اراضی این روستا باید با نظارت کامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: واگذاری زمین‌ها در این منطقه در گذشته موجب نارضایتی ساکنان این روستا شده است.

یعقوب جدگال ادامه داد: مردم روستای کمب چابهار از قشر کم درآمد جامعه هستند که در سال‌های متمادی رشد جمعیت در این روستا افزایش یافته، از این رو خدمات‌رسانی به مردم این منطقه کاری خداپسندانه خواهد بود.

وی بر رعایت عدالت در واگذاری اراضی به مردم این روستا تاکید کرد و بیان داشت: واگذاری اراضی باید با رعایت اصول و ضوابط قانونی انجام شود تا نارضایتی در بر نداشته باشد.

گفتنی است، روستای کمب با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر از توابع شهرستان چابهار است که مردم این روستا فاقد هرگونه خدمات رفاهی هستند.

انتهای پیام/75002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول