اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت در لاوان:

لاوان و چابهار هاب پتروشیمی می‌شوند/ بهره‌برداری میدان نفتی رشادت تا پایان 92

وزیر نفت از ایجاد دو هاب جدید پتروشیمی و همچنین آغاز طرح توسعه 23میدان مشترک نفتی و گازی و بهره‌برداری از میدان نفتی رشادت تا پایان سال جاری توسط این وازرت‌خانه خبر داد.

لاوان و چابهار هاب پتروشیمی می‌شوند/ بهره‌برداری میدان نفتی رشادت تا پایان 92

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رستم قاسمی دقایقی پیش در مراسم افتتاح طرح‌های چهارده‌گانه شرکت نفت لاوان، با بیان اینکه اگر کیفی‌سازی و بهینه‌‌سازی در واحدهای تولید بنزین رخ نمی‌داد اکنون شهرها و کلان‌شهرهای ایران با مشکلات زیست محیطی زیادی روبرو می‌شدند، گفت: اکنون بنزین تحویلی در تهران برابر با استانداردهای یورو چهار بوده و به زودی با اتمام طرح‌های کیفی‌سازی و بهینه‌سازی، بنزین توزیعی کشور تماما بر اساس استاندارد یورو چهار به بالا خواهد شد.

وی ادامه داد: تا قبل از اجرای طرح‌های توسعه واردات بنزین از مشکلات و مسائل اصلی حوزه انرژی بود و روند به نحوی بود که سالیانه 10 میلیارد دلار صرف واردات بنزین می‌شد.

به گفته قاسمی اکنون با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تمام زیرساخت‌ها تقویت شده، هزینه‌ها کاهش یافته و وابستگی‌ها نیز در این بخش به خارج قطع شده است.

وزیر نفت اظهار امیدواری کرد با اتمام فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران به صادرکننده عمده بنزین نیز تبدیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه لاوان میدان گازی و نفتی بزرگی دارد، از اتمام مطالعات و اجرای پروژه تبدیل این جزیره توسط شرکت‌های ایرانی، به یک هاب بزرگ پتروشیمی خبر داد.

قاسمی با بیان اینکه جزیره لاوان در‌ آینده‌ای نزدیک به هاب دوم پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود، اضافه کرد: اعتبارات اجرای این طرح از صندوق ذخیره ارزی و خط اعتباری چین تامین می‌شود تا از این طریق عواید این طرح در حوزه اشتغال و درآمد هم به هرمزگان رسیده و هم برای صنعت نفت کشور یک پشتوانه باشد.

وی همچنین به رسیدن خط هفتم سراسری گاز به منطقه چابهار در سیستان و بلوچستان اشاره و ادامه داد: ایجاد هاب سوم پتروشیمی کشور نیز با سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و پیمانکاران بخش خصوصی در این منطقه آغاز شده است.

قاسمی بیان داشت: طرح‌های احیا و توسعه میادین مشترک نفتی در خلیج فارس نیز آغاز شده که طرح میدان رشادت با توان تولید 70 هزار بشکه نفت در روز تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

به گفته وی طرح توسعه 23 میدان مشترک درکشور‌ آغاز شده که در صورت بهره‌برداری ظرفیت تولید نفت کشور یک میلیون بشکه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/88007/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول