اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه گچساران:

مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت و پرورش نسل جوان است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌های مطلوب در مساجد برای جذب حداکثری جوانان، گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت و پرورش نسل جوان است.

مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت و پرورش نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همایش مشترک ائمه جمعه، جماعات، هیئت امنای مساجد با فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج امروز و در محل نمازخانه سپاه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ماه مبارک امیدواریم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که بتوانیم به نحوه شایسته‌ای از این ماه مبارک، بهره کافی و وافی را ببریم.

نخستین جرقه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران از مساجد آغاز شد

جهانگیر انصاری، هدف از برگزاری این همایش را تعامل و برادری در امور مساجد عنوان کرد و افزود: با همکاری می‌توان با جذب حداکثری اقشار مختلف مردم و ایجاد شور و نشاط هرچه بیشتر در مساجد نسبت به هرچه باشکوه برگزار کردن نمازهای جمعه و جماعت گام‌های مؤثری برداشت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت مساجد در  شکل‌گیری انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما از مسجد آغاز و گام نخست انقلاب ما از مساجد برداشته شد، یادآور شد: شخصیت بزرگی که اولین جرقه انقلاب را زد پیش‌نماز و امام جماعت مسجد بود.

انصاری ابراز داشت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ مساجد سنگر است و سنگرها را باید حفظ کرد؛ پس همه ما وظیفه داریم که این مأموریت بزرگ را به نحو شایسته انجام دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران، مساجد را مهم‌ترین پایگاه در تشکیل و توسعه فرهنگ ناب بسیجی دانست و با بیان اینکه جرقه انقلاب و تشکیل بسیج از مساجد آغاز شد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون مساجد بوده و این انتظار را داریم که ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با پایگاه‌های مقاومت بسیج همکاری نزدیکی داشته باشند.

انصاری با تأکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان این مرز و بوم را از مساجد دور کنند، یادآور شد: مساجد سنگر مبارزه هستند و دشمنان قسم‌خورده این نظام از سال‌ها پیش به طرق مختلف هزینه می‌کنند تا میان مساجد و جوانان فاصله بیندازند و جوانان را گمراه کنند.

وی در ادامه خطاب به ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان بسیج با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جوانان را از فرهنگ نام اسلامی جدا کنند، ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم که همه اقشار مختلف جامعه را به سمت مساجد دعوت کنیم؛ از این طریق می‌توانیم بسیاری از نوجوانان و جوانانی که در این شهر سرگردان هستند را به سوی مساجد هدایت کنیم.

فرمانده سپاه گچساران در ادامه از اجرای برنامه ختم قرآن در حوزه‌های مقاومت بسیج در ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: در حوزه‌های مقاومت طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ماه مبارک رمضان هر حوزه یک ختم قرآن را در یک روز دارد.

انصاری در پایان تأکید کرد: 30 حلقه صالحین از هر حوزه مقاومت مشخص شده که در مساجد و حسینیه‌ها هر یک از این حلقه‌ها یک جزء از کلام‌الله مجید را در یک ساعت قرائت می‌کنند تا از این طریق جوانان و نوجوانان هر چه بیشتر با فرهنگ قرآنی آشنا شوند.

انتهای پیام/82001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول