اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لزوم دخالت سازمان ملل در بحرین/ تعویق محاکمه افسر زن شکنجه‌گرِ آیات القرمزی

مرکز حقوق بشر بحرین از ادامه برخوردهای امنیتی رژیم آل خلیفه با فعالان حقوقی این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار دخالت سازمان ملل متحد شد.

لزوم دخالت سازمان ملل در بحرین/ تعویق محاکمه افسر زن شکنجه‌گرِ آیات القرمزی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت بحرین بسیاری از فعالان حقوق بشر را با هدف توقف اطلاع رسانی‌های آنها درباره موارد نقض حقوق بشر علیه تظاهرات کنندگان مسالمت جو و شهروندان، هدف برخوردهای امنیتی قرار داده است. نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، زینب الخواجه و ناجی فتیل از جمله فعالان حقوق بشر در بحرین اند که به زندان محکوم شده‌اند.

این مرکز در بیانیه خود همچنین خواستار اعمال فشار آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و همه متحدان رژیم آل خلیفه و نهادهای بین‌المللی دیگر برای لغو اتهام‌های منتسب به فعالان حقوق بشر، توقف برگزاری دادگاه‌های صوری و آزادی همه زندانیان آزادی بیان و فعالان بر رژیم آل خلیفه اعمال فشار کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین درباره وضعیت پرونده یوسف المحافظه، مسئول واحد نظارت و پیگیری این مرکز اعلام کرد: یوسف المحافظه در 11 مارس 2013 حکم برائت گرفته بود اما دادستانی کل خواستار تجدید نظر در این حکم شده است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود دادگاه افسر زن متهم به ضرب و شتم آیات القرمزی شاعر بحرینی، در زمان بازداشت وی، نیز به 3 اکتبر آتی موکول شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول