اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحصن برای آزادی ۷ عضو یک خانواده بحرینی/ احضار دو فعال مدنی به مرکز پلیس

گروهی از مردم روستای کرباباد بحرین با برگزاری تحصن خواستار آزادی هفت نفر از اعضای یک خانواده شدند که رژیم بحرین آنها را به اتهام مسائل امنیتی و سیاسی بازداشت و محکوم کرده است.

تحصن برای آزادی ۷ عضو یک خانواده بحرینی/ احضار دو فعال مدنی به مرکز پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، یکی از اعضای خانواده یاد شده گفت: این تحصن یا همبستگی برای درخواست جهت آزادی اعضای خانواده رضی عبدالعباس است که چهار نفر از فرزندان به همراه سه نوه اش به اتهام مسائل امنیتی و سیاسی بازداشت یا محکوم شده‌اند.

تحصن کنندگان با در داشتن پرچم و پلاکارد در پایان مراسم خود خواستار آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی و تلاش برای حل سیاسی اوضاع کشور نه حل امنیتی آن شدند.

خبر دیگر از بحرین حاکی است که دو فعال مدنی بحرینی به نام های علی عبدالله حبیب و مهدی سهوان برای بازجویی به مرکز پلیس البدیع احضار شدند.

یک منبع مسئول در جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: علی عبدالله حبیب از اهالی روستای بنی جمره برای بازجویی به علت شرکت در تظاهرات احزاب و جمعیت‌های سیاسی در روز جمعه 5 ژوئیه جاری در طول خیابان البدیع از روستای کرانه تا روستای باربار، به مرکز پلیس البدیع تلفنی احضار شد.

وی افزود: حبیب به مرکز پلیس مراجعه کرد اما تا لحظه تهیه این خبر آزاد نشده است.

این منبع گفت: نیروهای پلیس مهدی سهوان را نیز تلفنی به مرکز پلیس البدیع احضار کردند که علت آن روشن نیست اما به احتمال زیاد به علت مشارکت در تظاهرات یاد شده بوده است.

بحرین از بیش از دوسال و نیم پیش شاهد اعتراضات و تظاهرات مردمی برای دستیابی به آزادی و دموکراسی و برقراری عدالت اجتماعی است که با سرکوبگری، زندانی کردن فعالان و شکنجه آنها روبرو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول