اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان رقابت در 6 رشته بومی و محلی

برترین‌های جشنواره بازی‌های بومی و محلی دختران در قم معرفی شدند

نایب رئیس بانوان هیئت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم از معرفی نفرات و تیم‌های برتر رشته‌های مختلف نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دختران در قم خبر داد.

برترین‌های جشنواره بازی‌های بومی و محلی دختران در قم معرفی شدند

زهره فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قم، نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی دختران در رده‌های سنی کودک و نوجوان به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با شرکت ورزشکاران پنج تیم از بخش‌های تابعه و پنج باشگاه ورزشی قم در سه رده سنی به انجام رسید و در نهایت برترین‌ها از بین شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 15 سال معرفی شدند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم افزود: دختران ورزشکار شرکت‌کننده در این جشنواره در تلاش برای کسب عناوین برتر به اجرای شش بازی «وسطی، ایستگاهی، لی لی، طناب کشی، یه قل دوقل و هفت سنگ» پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب امتیازات کسب شده توسط ورزشکاران و تیم‌ها در هر رشته پس از انجام مسابقات و جمع‌بندی دو بازی هر رده سنی نتایج تیمی و انفرادی مشخص شد و بدین ترتیب این جشنواره به کار خود پایان داد.

فلاح با اشاره به برترین‌های رده سنی 7 تا 9 سال، اضافه کرد: با احتساب امتیازات مجموع دو بازی وسطی و ایستگاهی، عنوان نخست به تیم کهک رسید، تیم بخش مرکزی قم (قنوات) به مقام نایب قهرمانی دست یافت و تیم دختران سلفچگان در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی یاد آور شد: همچنین در پایان رقابت‌های رده سنی 10 تا 12 سال و با در نظر گرفتن امتیازات مجموع دو بازی لی لی و طناب کشی، مقام اول به تیم تربیت بدنی قم رسید، مقام دوم را تیم سلفچگان به دست آورد و مقام سوم را باشگاه پوریای ولی (الف) قم کسب کرد.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قم اضافه کرد: پایان رقابت دختران ورزشکار شرکت کننده در مسابقات رده سنی 13 تا 15 سال با احتساب امتیازات مجموع دو بازی هفت سنگ و یه قل دو قل، با قرار گرفتن تیم‌های سلفچگان، جعفریه و کهک در جایگاه‌های اول تا سوم این جشنواره همراه بود.

وی اظهار داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور عباس جهان بینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قم و خانم ظهیری مشاور استاندار در امور بانوان و مسئولین شهرستان‌های تابعه در سالن 2000 نفری شهید حیدریان برگزار شد و به مقام آوران و تمام شرکت کنندگان در مسابقه گواهی شرکت و هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

انتهای پیام/78002/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول