اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

25 درصد مهارت پیشرفته در استان اردبیل ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در قالب برنامه‌های آموزشی و مهارتی پیشرفته در استان اردبیل به علاقمندان 25 درصد ظرفیت مهارت‌آموزی به این حوزه اختصاص یافته است.

25 درصد مهارت پیشرفته در استان اردبیل ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و برنامه‌های توسعه مهارت‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: از این دوره‌های آموزشی بیشتر دانشجویان و شاغلان بخش‌های صنعتی استقبال کرده‌اند به گونه‌ای که در فصل تابستان بخش عظیمی از دوره‌های مهارت‌آموزی و آموزش حرفه‌ای ما را این گروه تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در سند چشم‌انداز 20 ساله و افق 1404 ترسیم شده به طوری که در قالب یک سند راهبردی متشکل از هشت راهبرد و سیاست و بیش از 250 برنامه عملیاتی این اهداف پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اهمیت و نقش مهارت‌آموزی را در اشتغال غیر‌قابل انکار توصیف کرد و افزود: ما براساس سند مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای که تدوین کرده‌ایم، برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و در حوزه‌های مختلف قادر هستیم هدف‌گذاری‌مان را با یک رویکرد درست و منطقی به مرحله عمل و اجرا برسانیم.

صفری ادامه داد:‌ در حوزه مشاغل خانگی بیش از 300 حرفه با استانداردهای مشخص تعریف و تدوین شده است که علاقمندان می‌توانند در این حرفه‌ها از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

این مسئول با اعلام اینکه در 26 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به صورت رایگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این مراکز آموزش‌ها بر مبنای عمومی، تخصصی و پیشرفته ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: در قالب آموزش مهارت‌های پیشرفته در سال جاری 25 درصد برنامه‌ریزی‌ها حول این محور بوده که انتظار می‌رود با ارائه منسجم آن اهداف و راهکارهای مناسب در توسعه و افزایش آموزش‌های مهارتی تخصصی و پیشرفته فراهم آید.

صفری به فعالیت 250 مرکز آموزشی غیر‌دولتی و بخش آزاد اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد 200 آموزشگاه فعال بوده و 50 آموزشگاه نیز غیر‌فعال می‌باشند که سعی شده در این آموزشگاه‌ها مهارت‌آموزی که منجر به اشتغال شود و به ارتقای کار‌آفرینی کمکی موثر کند به شکل واقعی و منسجم در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست کاری ما امسال توسعه آموزش‌ها در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و دامپروری است که سعی می‌شود پرورش ماهی، محصولات کشاورزی، بهره‌گیری از ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات دامپروری و همچنین آبزی‌پروری، باغداری و ... به عنوان رشته‌های کار‌آفرینی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل وظیفه اصلی فنی و حرفه‌ای را توانمند‌سازی نیروهای انسانی برشمرد و گفت: این توانمند‌سازی قطعاً منجر به ارزش افزوده بیشتر و ارتقای توان شغلی و کار‌آفرینی شده و آمادگی‌ها و توانمندی‌ها را دو چندان خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفری در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ بدون تکیه به بخش مهارت‌آموزی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان تحقق اشتغال و کار‌آفرینی واقعی وجود ندارد.

انتهای پیام/62006/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول