اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام شد

افتتاح اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس

اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس برای نخستین بار در سطح مراکز فنی و حرفه‎ای استان گلستان افتتاح شد، کارآموزان می‎توانند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

افتتاح اتاق خدمات پزشکی در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای با توجه به اینکه کارآموزان در بیشتر از رشته‎هایی که در این مراکز آموزش داده می‎شود با دستگاه‎ها و ابزارآلاتی سروکار دارند که هر لحظه امکان آسیب و حادثه وجود دارد بیشتر از هر کس به وجود یک پزشک در نزدیکی محل کار خود احتیاج دارند.

در همین راستا مرکز آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس اتاق خدمات پزشکی را در مرکز افتتاح کرد تا کارآموزان بتوانند با سرعت بیشتر از خدمات پزشکی بهره‎مند شوند.

50 کارآموز به صورت شبانه‎روزی در این مرکز در حال فعالیت هستند

رئیس مرکز آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: با توجه به اینکه حدود 50 کارآموز به صورت شبانه‎روزی در این مرکز در حال فعالیت هستند، لازم بود تا برای موضوع سلامت جسمی این افراد اتاق پزشک در مرکز دایر شود تا کارآموزان از اقدام‎های بیمارستانی و پیش‎بیمارستانی و همچنین خودامدادی استفاده کنند.

یحیی عباسی بیان کرد: در کارگاه‎های فنی مراکز آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای امکان دارد در هر لحظه حوادثی رخ دهد و شخصی آسیب ببیند. با توجه به این مسئله و دوری مرکز از مرکز شهرستان لازم بود تا اقدام پزشک در ابتدای امر در صورت بروز حادثه وجود داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس تاکید کرد: به همین دلیل تجهیزات اولیه پزشکی را در مرکز دایر کردیم و از امروز کارآموزان می‎توانند از خدمات مختلف پزشکی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدماتی که در مرکز فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس انجام می‎شود به صورت رایگان است و هیچ هزینه‎ای دریافت نمی‎شود.

ایجاد اتاق پزشک یک اقدام ضروری بود /از مسئولان تشکر می‎کنم

یکی از کارآموزان فعال مرکز آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای گنبدکاووس در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: ایجاد این خدمت پزشکی در مرکز یکی از اقدامات مفیدی است که در این مدت انجام شده است.

محمد قربانی ادامه داد: در بسیاری از زمان‎ها پیش آمده است که می‎شنویم در مراکز مختلف آموزشی در فنی‎و‎حرفه‎ای در کل کشور و نه تنها در استان گلستان به دلایل مختلف حادثه‎ای برای کارآموز پیش‎ می‎آید و به دلیل اینکه دیر به مرکز درمانی رسیده دچار مسائل پزشکی بدتری شده است.

این کارآموز تاکید کرد: کار فنی پرخطر و حساس و وجود یک پزشک در کنار این افراد یک امر ضروری است.

وی در پایان از مسئولان شهرستانی و استانی آموزش فنی‎و‎حرفه‎ای استان گلستان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که ایجاد این خدمات پزشکی می‎تواند باعث شود تا کارآموزان با آسودگی خاطر به کار بپردازند و در طول روز برای حفظ سلامت جسمانی خود از این خدمات بهره‎ ببرند.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول