اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

امر به معروف ضامن اقتدار اسلام است/ ماه رمضان بسترساز احیای معروفات

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضامن اقتدار و عزت جهان اسلام در برابر دشمنان است.

امر به معروف ضامن اقتدار اسلام است/ ماه رمضان بسترساز احیای معروفات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جمع مربیان طرح تذکر لسانی ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج با تبریک فرارسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: این ماه مبارک به عنوان بستر و ظرفیت مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد:‌ با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان، می‌توانیم از این بستر در راستای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر کمال استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوامعی که امر به معروف و نهی از منکر در آنها کم‌رنگ و یا به فراموشی سپرده می‌شود مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف در جوامع اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر به حاشیه رانده شود جامعه به سمت نابودی حرکت می‌کند و  ضد ارزش‌ها جای ارزش‌ها را می‌گیرند.

وی عدم وجود امنیت روانی در خانواده و گرفتار شدن در سختی‌ها و مشکلات را از تاثیرات بی‌توجهی به این فریضتین الهی دانست و گفت: باید با گسترش این دو فریضه الهی زمینه آرامش بیشتر مردم در جامعه را فراهم کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر احیا و گسترش یابد می‌توان گفت آن جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله کلی دارد که مرحله نخست آن قلبی است یعنی انسان مومن با دیدن این که کار خوبی توسط دیگران انجام می‌شود در دل خود خوشحال می‌شود و با مشاهده کارهای ناروا در دل و درون خود ناراحت می‌شود.

وی مرحله دوم امر به معروف را زبانی دانست که در این مرحله هر انسان مسلمانی مخاطبین را به انجام کارهای خوب تشویق کرده و یا از انجام کارهای نادرست نهی می‌کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: در مرحله سوم باید با عمل فرد را به انجام کار خوب وادار و یا از کار زشت باز داشت که این جزو وظایف حکومتی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه بر عمق‌بخشی به باورهای دین اسلام در افراد و تعمیم آن به کل جامعه تاکید کرد و افزود: باور اعتقادی به ارزش‌های اسلامی روزنه امید دشمنان به سلطه بر مسلمانان را می‌بندد.

وی در پایان گفت: ترویج فرهنگ اسلامی تنها راه  مقابله با فرهنگ ضد اسلامی استکبار است که با ترویج آموزه‌های دین و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق می‌شود.

انتهای پیام/79002/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول