اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین مسابقه داستان نویسی خوی:

برترین آثار نخستین مسابقه داستان نویسی خوی مشخص شد

دبیر نخستین مسابقه داستان نویسی برترین آثار این مسابقه را اعلام کرد.

برترین آثار نخستین مسابقه داستان نویسی خوی مشخص شد

اسماعیل لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در خوی با اشاره به حضور گسترده نویسندگان در این مسابقه، اظهار داشت: بازخوانی و انتخاب آثار برتر در حوزه داستان نویسی به پایان رسید.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان مسابقه و دعوت از نویسندگان و صاحبان قلم در انجمن‌های ادبی و نویسندگان، دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و سازمانهای مختلف، دبیرخانه مسابقه با حجم استقبال آثار داستانی زیادی مواجه شد که پس از بازخوانی اولیه آثار رسیده تعداد 48 اثر به مرحله دوم مسابقه انتخاب شد.

وی تصریح کرد: از آثار منتخب مرحله اول در داستان بلند، کوتاه و داستان ویژه کودک، تعداد 34 اثر انتخاب شده و در مرحله نهائی بازخوانی هیئت داوران نیز داستانهای برتر سه گروه مشخص شد.

مدیرعامل بنیاد قلم فارابی اضافه کرد: ساختار شناسی، زاویه نگاه نویسنده، مفهوم عمیق و انسانی، خلاقیت، ساختار ادبی و به‌کارگیری اسلوب‌های ویژه داستان نویسی، شناخت نویسنده و نگرش او نسبت به ادبیات مطرح بومی ـ ایرانی و آشنایی با تکنیک‌های داستان نویسی داستانی جهان از جمله سر فصل‌هایی بود که در انتخاب آثار برتر در بخش رمان، داستان کوتاه و کتاب کودک از سوی هیئت داوران مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: اثر حسین اقبالیان از خوی و اثر رقیه جوادی از چایپاره به عنوان رمان‌های برتر به صورت مشترک انتخاب شدند.

لطفی گفت: داستان کوتاه (یک قطره خون) اثر رسول بانگین نویسنده و نمایشنامه نویس از ارومیه و داستان کودکانه (مورچه و دانه سیاه) اثر سمیه فرج اللهی از خوی نیز به ترتیب آثار برتر داستان کوتاه و داستان کودک معرفی شدند.

وی تاکید کرد: بافت ارگانیک مناسب در بیان مقصود اصلی، تصادف و تقارن، تعلیق، پیرنگ منسجم و تاثیر گذاری، ایجاز مناسب، ایده و ساختار در خدمت بیان ساده و کودکانه از جمله موارد دیگری بود که از سوی هیئت داوران در انتخاب آثار به آنها تاکید شد.

لطفی تاکید کرد: با توجه به استقبال مولفان و صاحبان قلم شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی که نشان از ظرفیت‌های والای استان از منظر تالیف و برگزاری چنین مسابقات فرهنگی و ادبی بوده و مجموعه فرهنگی و ادبی بنیاد قلم فارابی در نظر دارد دومین مرحله این جشنواره را به صورت جشنواره داستان نویسی استانی و با در نظر گرفتن زبانهای بومی برگزار کند.

انتهای پیام/61001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول