اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مرکزی خبر داد

پیش‌بینی کاهش 11 درصدی تولیدات محصولات باغی استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پیش‌بینی کاهش 11 درصدی میزان تولیدات محصولات باغی استان به دلیل سرمازدگی طی سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی کاهش 11 درصدی تولیدات محصولات باغی استان مرکزی

حسین فارسیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان تولیدات باغی استان در سال گذشته 430 هزار تن بود که پیش‌بینی‌ می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی و طوفان به 384 هزار تن برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سطح باغات این استان 55 هزار و 494 هکتار است که بیشترین باغات به کشت پسته، انگور و انار اختصاص دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پسته ارگانیک و همچنین انار است که بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی خود را به خارج از استان و کشور صادر می‌کند.

فارسیجانی ادامه داد: شهرستان ساوه با تولید بیش از 212 هزار تن محصولات باغی از جمله انار و پسته رتبه اول استان در تولیدات محصولات باغی را به خود اختصاص داده است.

وی سطح زیر کشت باغات انار استان را 9 هزار و 659 هکتار اعلام کرد و افزود: میزان تولید انار سالانه در استان 145 هزار و 148 تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: سطح زیر کشت پسته استان نیز 10 هزار و 720 هکتار است که سالانه 11 هزار و 303 تن پسته از این اراضی برداشت می‌شود.

فارسیجانی دیگر محصولات عمده باغی استان را  انگور، سیب، گردو و بادام اعلام کرد.

انتهای پیام/87010/و20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول