اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آبادان خبر داد

احیای ایستگاه‌های پلیس در مناطق مختلف شهری آبادان

فرمانده انتظامی آبادان از احیای ایستگاه‌های پلیس در قالب کیوسک‌های مشخص، در مناطق مختلف شهری خبر داد.

احیای ایستگاه‌های پلیس در مناطق مختلف شهری آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حسین کهیایی صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در خصوص عملکرد اخیر نیروی انتظامی و برنامه‌های ویژه تدارک دیده به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به گرمای طاقت فرسای آبادان واجب است که احترام روزه داران نگه داشته شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه نظارت در این ماه پر برکت را بر عهده دارد و در برخورد با تخلفات احتمالی، ارشاد و تذکر را در اولویت اقدامات در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی آبادان اضافه کرد: از اغذیه فروشان و مردم خداجوی شهر آبادان نیز تقاضا داریم حرمت این ماه را نگه داشته و شأن روزه داران را حفظ کنند.

کهیایی در خصوص سرقت‌های اخیر کابل‌های برق و مخابرات در این شهرستان عنوان کرد: سرقت سیم یک موضوع فراگیر است و در تمام مناطق شاهد این موضوع هستیم.

*لزوم اتخاذ تمهیدات از سوی اداره برق و مخابرات

وی افزود: البته اغلب سیم‌های مسروقه کشف و ضبط می‌شود و سارقان دستگیر می‌شوند، اما برخی از سارقان پس از آزادی، مجددا مرتکب جرم می‌شوند که نیاز است در این خصوص فرهنگ سازی شود.

فرمانده انتظامی آبادان ادامه داد: باید تمهیداتی توسط ادارات برق و مخابرات اندیشیده شود تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.

وی گفت: یک راهکار مطلوب برای کاهش این نوع سرقت‌ها، قرار دادن کابل‌ها در زیر زمین است.

وی در خصوص شیوه بازجویی متهمان اظهارات جالب توجهی را ایراد کرد و بیان داشت: باید در شیوه‌های بازجویی تجدید نظر شود.

فرمانده انتظامی آبادان اظهار کرد: باید در این کار حساس، ابتکار عمل به خرج داد و بدون استفاده از هر گونه تندی و فشار به صورت علمی متهم را مورد بازجویی قرار داد.

*امنیت اجتماعی مهم‌ترین رویکرد نیروی انتظامی

کهیایی در خصوص رویکرد نیروی انتظامی در سال 92 ابراز کرد: رویکردها تغییر ناپذیر هستند اما شدت آن‌ها کم و زیاد می‌شود، در سال 92 برنامه نیروی انتظامی آبادان ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان آبادانی است که اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی آبادان اشاره کرد: هر جا که امنیت جامعه به خطر می‌افتد نیروی انتظامی وظیفه دارد که دخول کند و آسایش و امنیت را حکمفرما کند.

*وضعیت نامطلوب پارک‌های آبادان

وی در خصوص وضعیت امنیت پارک‌های آبادان نیز انتقادات را پذیرفت و عنوان کرد: قبول دارم که شرایط موجود در پارک‌های آبادان شرایط برازنده این شهر نیست، اما جوانانی که در پارک‌ها سرگردان هستند مطمئناً جایی برای تفریح ندارند و در این راستا باید اماکنی برای آنان تعبیه شود.

کهیایی افزود: در این زمینه نیز نیروی انتظامی با هرگونه بی‌نظمی که موجب بر هم زدن آسایش خانواده‌ها شود برخورد قاطع خواهد کرد.

*پلیس 110 بیدار و پاسخگو

وی از شرایط موجود پلیس 110 در آبادان ابراز رضایت کرد و گفت: پلیس 110 نیرویی همیشه بیدار و پاسخگو بوده، اما مردم نیز باید متوجه باشند که برای هر مسئله کوچک و ناچیز که اغلب نیز ربطی به پلیس ندارد نباید وقت همکاران ما را بگیرند.

فرمانده انتظامی آبادان اضافه کرد: گاهاً تماسی گرفته می‌شود و از پلیس خواسته می‌شود که در بحث بسیار ساده دو طرف حضور پیدا کند و قضاوت کنند که این کار در شرح وظایف پلیس نیست.

وی با اعلام خبر احیای ایستگاه‌های پلیس گفت: این ایستگاه‌ها به منظور دسترسی سریع شهروندان به پلیس و خدمت رسانی نیروی انتظامی در اسرع وقت احیا خواهند شد.

وی ادامه داد: این اقدام در قالب کیوسک‌های مشخص در مناطقی از شهر آبادان مستقر خواهند شد.

*نوسازی ساختمان‌های نیروی انتظامی

کهیایی عنوان کرد: بحث نوسازی کلانتری‌های شهر آبادان را در دستور کار قرار داریم و بودجه‌ای برای این کار نیز تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص به زودی چند کلانتری و همچنین فرماندهی نیروی انتظامی آبادان نوسازی و بازسازی خواهند شد.

*آبادان جزو دو شهر اول استان در امنیت

فرمانده انتظامی آبادان در پایان خاطر نشان کرد: ضریب امنیت شهر آبادان در رتبه بسیار خوبی قرار دارد و جزو دو شهر اول استان خوزستان به شمار می‌رود که در این زمینه جا دارد از تعامل مردم خوب این شهر با نیروی انتظامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/72013/و40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول