اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

تمام اطلاعات موقوفات مازندران در سامانه جامع قرار گرفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع قرار گرفته که این مورد تأکید و تائید و رضایت مقام معظم رهبری بوده است.

تمام اطلاعات موقوفات مازندران در سامانه جامع قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران گفت: امروز قشر عظیم روحانیت به برکت اخلاص و خدامحوری یک قشر اثرگذار در جامعه است.

وی افزود: هجمه‌های مختلف به نهاد روحانیت بسیار گسترده‌تر از گذشته است و تبلیغ حملات دشمن به سمت قشر عظیم روحانیت است.

علیزاده در این همایش با اشاره به امنیت و آرامش حاکم در جامعه گفت: آرامش امروز و دیروز و فردای جامعه مدیون زحمات ائمه جمعه و قشر عظیم روحانیت به ویژه ائمه جمعه و مدیریت و هدایت مقام معظم رهبری و اطاعت و ولایت‌پذیری مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به مسئله اهمیت تعامل اوقاف با ائمه جمعه اشاره و تصریح کرد: تعامل اوقاف و متولیان وقف با ائمه جمعه یک وظیفه اخلاقی، دینی، انقلابی، سیاسی و اجتماعی است و ما به این تعامل افتخار می‌کنیم.

علیزاده در جمع ائمه جمعه استان مازندران دو وظیفه اصلی اوقاف را در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: مازندران با 13 هزار و 117 موقوفه و 156 هزار و 781 رقبه داشته و در رتبه سوم کشور قرار دارد و همچنین با دارا بودن یک هزار و 322 بقعه متبرکه در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی گفت: تمام اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع قرار گرفته که این مورد تأکید و تائید و رضایت مقام معظم رهبری بوده است.

علیزاده از ائمه جمعه درخواست کرد تا با حضور در اداره کل اوقاف و ادارات تابعه بازدیدی از سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه که کار بزرگی در کشور انجام شد داشته باشند.

وی نهاد اوقاف و امور خیریه را نهاد مؤثر و با رویکرد روشن و دارای برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت دانست و تصریح کرد: اوقاف از حالت سنتی و روزمرگی بیرون آمد و به نهاد کارآمد و به روز تبدیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: در حوزه موقوفات وظیفه اصلی اوقاف اجرای نیات واقفان است و در حوزه بقاع تمام نذورات و مستغلات بقاع متبرکه جمع‌آوری و 30 درصد آن صرف مدیریتی، 40 درصد عمرانی، 20 درصد فرهنگی و 10 درصد حق‌التصدی بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف زیر نظر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان هزینه می‌شود.

علیزاده وقف را نهاد ممتاز و دارای اثرات و برکات زیادی ذکر کرد و افزود: اگر به مقوله وقف توجه بیشتری شود به فرهنگ عمومی تبدیل شود می‌تواند بیشترین کمک را به نیازهای جامعه داشته باشد و به ویژه می‌تواند پشتوانه خوبی برای روحانیت، نظام و انقلاب باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تشکر از ائمه جمعه که در نماز جمعه به مقوله وقف می‌پردازند، گفت: تریبون نماز جمعه و فضای معنوی آن مؤثرترین و مهم‌ترین جایگاه برای ترویج آموزه‌های دینی و به ویژه سنت حسنه وقف است.

وی از همه ائمه جمعه درخواست کرد تا مردم را به وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه تشویق کنند تا شعار سازمان «همه واقف باشیم» در جامعه اتفاق بیافتد و آمار وقف جدید در کشور بسیار امیدوارکننده است و از سال 58 تا 89 حدود 6 هزار و 400 وقف جدید شده است.

این مسئول گفت: ولی از سال 89 تاکنون 6 هزار وقف جدید در کشور به وقوع پیوست و این اتفاق مدیون تلاش و همّت ائمه جمعه و مبلّغان است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول