اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح میقات‌الرضا در شمال ایران

مدیرکل اوقاف مازندران از اجرای طرح میقات‌الرضا (ع) در شمال ایران خبر داد.

اجرای طرح میقات‌الرضا در شمال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که در مسیر راه زائران حرم رضوی قرار دارند در واقع راه ورودی به حریم امامت و ولایت هستند.

علیزاده، هدف اصلی اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با ترویج فرهنگ و اخلاق رضوی در امامزادگان طرح میقات‌الرضا(ع)، ارتقای بنیه اعتقادی و رشد معنویت زائران امام رضا(ع)، آشنایی زائران با معارف اسلامی و ارزش‌های الهی و دینی دانست.

وی، کسب معرفت و اظهار ارادت بیشتر به امامزادگان، فراهم آوردن امکانات برای زائران و ساماندهی کردن آنها، ترویج گفتمان امام رضا(ع) در ابعاد مختلف و آماده کردن فضای آرامش و امن بیشتر برای زائران را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: ساماندهی و فراهم آوردن امکانات برای زائران، تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی، فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی بقاع ضروری است و همه این امور باید به ارتقای اعتقادی و رشد معنوی زائران در مسیر زیارت امام رضا(ع) بینجامد.

علیزاده در ادامه به مردمی و عمومی کردن اصل طرح میقات‌الرضا(ع) تأکید کرد و اذعان داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه این طرح باید به همگان شناسانده و معرفی شده و گزارش کمیت و کیفیت طرح به مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری ارائه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به پشتیبانی مسئولان استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان شمالی اشاره و عنوان کرد: باید برای اجرای کامل این طرح جهت خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در این استان‌ها بودجه قابل توجهی از طریق استانداری‌ها و دیگر مسئولان مرتبط اختصاص داده شود.

وی، زیرساخت‌های عمرانی مالی، فرهنگی، تکمیل ساختمان بقاع در حال احداث، تعمیرات و فراهم کردن تجهیزات لازم این اماکن را بسیار ضروری دانست.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول