اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد:

37 هزار بویراحمدی ثبت سامانه پزشک خانواده شدند/ اطلاع‌رسانی ضعیف در طرح پزشک خانوده

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد تعداد افراد ثبت‌نام شده در طرح پزشک خانواده این شهرستان را 37 هزار نفر عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی از مزایای این طرح ضعیف بوده است.

37 هزار بویراحمدی ثبت سامانه پزشک خانواده شدند/ اطلاع‌رسانی ضعیف در طرح پزشک خانوده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محمدرضا محمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد به شعار سال سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: هر ساله از سوی سازمان جهانی بهداشت شعاری‌هایی در نظر گرفته می‌شود که شعار امسال را «فشار خون را جدی بگیریم» نامگذاری کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد زیرساخت‌های حوزه بهداشتی این شهرستان را 110 خانه بهداشت، 24 مرکز بهداشتی و درمانی شهر و روستا، آزمایشگاه مرکزی، کلینیک دیابت و کلینیک دندانپزشکی عنوان کرد.

محمدی به برنامه‌های طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 84 در سطح روستاها شروع شده که باید آگاه‌سازی لازم در خصوص این طرح صورت گیرد تا میزان مشارکت و همراهی آحاد جامعه در این طرح نیز افزایش یابد.

اهتمام ویژه مسئولان در اجرای طرح پزشک خانواده

این مسئول گفت: عمده مشکلات پیش‌روی طرح پزشک خانواده را ماندگاری ضعیف پزشکان در این طرح بوده که دلیل عمده آن شرکت در دوره‌های تکمیلی و تخصصی است.

 محمدی عمده دلیل عدم مشارکت مردم در طرح پزشک خانواده اطلاع‌رسانی ضعیف از مزایای طرح عنوان کرد.

وی، با بیان این‌که اطلاع‌رسانی‌هایی از طریق شبکه استانی و دیگر ادارات و نهادها صورت گرفته، اذعان کرد: همکاری ضعیف دستگاه‌های اجرایی در کاهش ثبت در طرح پزشک خانواده موثر واقع شده و انتظار می‌رود مسئولان نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا حداقل مشکلات پیش‌روی این طرح برداشته شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: شناسایی 12 هزار نفر بیمار فشارخونی و سه هزار نفر دیابتی یعنی 15 هزار نفر قلب باز که مرکز بهداشت علاوه بر شناسایی این افراد اقدام به شناسایی بیماران عقب‌ماندگی، بیماری‌های روانی، صرع و ...کرده است.

محمدی در ادامه به افتتاح مرکز بستر درمانی لوداب اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف ساماندهی بیماران حوادث ترافیکی، تشویق متخصصان و پزشکان به جذب در مناطق محروم، ایجاد مرکز مادر و ارجاع در منطقه، تجهیز بخش رادیولوژی، آزمایشگاه مجهز و زایشگاه مجهز از اهم اهداف افتتاح این مرکز است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان بویراحمد به عنوان ویترین و پیشانی کهگیلویه و بویراحمد است که با وجود توریستی بودن آن نیازمند توجه هرچه بیشتر به مسائل بهداشتی در تفرجگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها، باغ‌ها، کارخانه‌ها و دیگر اماکن گردشگری است تا مهمانان و مسافران با خاطره‌ای خوش استان و شهرستان را ترک کنند.

انتهای پیام/820121/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول