اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان‌رضوی

بانک اطلاعات مدیران حرفه‌ای خراسان‌رضوی افتتاح شد

در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی و معاونان مرکز آموزشی مدیریت دولتی، بانک اطلاعات مدیران حرفه‌ای استان به بهره‌برداری رسید.

بانک اطلاعات مدیران حرفه‌ای خراسان‌رضوی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، احسان ارکانی ظهر امروز در مراسم افتتاح بانک اطلاعات مدیران حرفه‌ای خراسان‌رضوی اظهار کرد: منابع انسانی به عنوان موتور محرکه توسعه استان هستند و فقدان بانک اطلاعاتی به روز، منسجم و یکپارچه از مدیران کنونی و سابق سبب شده است که مسئولان ارشد برای انتخاب‌های خود به دانسته‌ها و یا پیشنهاد معتمدان اکتفا کنند.

وی ادامه داد: با ایجاد این بانک ضمن امکان استفاده از تجربیات مدیران، گستره انتخاب مسئولان از میان نیروهای توانمند و متعهد وسیع‌تر و گزینش‌ها به انتخاب اصلح نزدیک‌تر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به ثبت‌نام 124 هزار و 490 در این سامانه، تصریح کرد: از این میان بیش از دو هزار نفر مدیر شامل پنج معاون استاندار، 28 فرماندار، 49 مدیرکل، هزار و 105 معاون اداره‌کل و بخشدار، 675 مدیر ادارات و 231 نفر رئیس گروه در زمره مدیران کنونی استان هستند.

در ادامه محمدصادق رشیدی‌فرد، معاون پشتیبانی مرکز آموزش مدیریت خدمات دولتی وابسته به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور نیز در این جلسه با استناد به ماده 55 قانون خدمات کشوری گفت: طبق ماده یاد شده، این معاونت مکلف شده به منظور حفظ سرمایه‌های انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط احراز مناصب مدیریتی نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی مدیران برای استفاده مسئولان ذیربط اقدام کند.

وی، استفاده نکردن کافی از تجربیات مدیران سابق، اتخاذ تصمیمات براساس آزمون و خطا، نبود انطباق دانش و تجربه یک مدیر با وظایف محوله، سوء‌تدبیر، موازی‌کاری و استفاده نکردن حداکثری از منابع مالی کشور را از نتایج فقدان این بانک اطلاعاتی برشمرد.

رشیدی‌فرد، بانک اطلاعاتی مدیران را پایگاهی اطلاعاتی در سطح ملی برشمرد و گفت: تلاش برای ایجاد این بانک در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری و استفاده مناسب از ظرفیت منابع انسانی صورت گرفته است.

در ادامه محمد جلالی‌ابیانه، معاون فنی مرکز آموزش خدمات مدیریت دولتی نیز از خراسان‌رضوی به عنوان پنجمین استان کشور در ثبت اطلاعات مدیران در سامانه مربوطه یاد کرد و اذعان داشت: در حال حاضر امکان استفاده از خطوط vpn که به لحاظ امنیت شبکه کاملاً قابل اطمینان است، برای دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌رضوی فراهم شده است و این دفتر اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک واگذاری این خطوط به دستگاه‌های اجرایی فعال در ثبت اطلاعات استان محقق می‌شود.

معاون فنی مرکز آموزش خدمات مدیریت دولتی تأکید کرد: براساس ماده چهار مصوبه شورای عالی اداری استفاده از اطلاعات این بانک برای انتخاب مدیران قانونی است.

جلالی‌ابیانه با بیان اینکه در حال حاضر مدیران سیاسی جزو جامعه آماری هدف این طرح نیستند، اضافه کرد: در گام نخست مدیران حرفه‌ای شامل مدیران ارشد، میانی و پایه مشمول این طرح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 91 از مجموع اطلاعات ارسال شده مربوط به 106 هزار نفر، اطلاعات 75 هزار مدیر پایش شده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد، تمام دستگاه‌های اجرایی استان ظرف یک ماه آینده نسبت به ثبت اطلاعاتشان اقدام کنند.

انتهای پیام/70005/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول