اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌رضوی:

تنها 4 مدرسه شطرنج مورد تایید هیئت در خراسان‌رضوی وجود دارد

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌رضوی با بیان اینکه تنها چهار مدرسه شطرنج مورد تایید هیئت در خراسان‌رضوی وجود دارد، گفت: باید نظارت بیشتری بر فعالیت مدارس شطرنج سطح استان وجود داشته باشد.

تنها 4 مدرسه شطرنج مورد تایید هیئت در خراسان‌رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا وجدانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان شاهد حضور بیش از پیش علاقه‌مندان در مدارس شطرنج هستیم ولی این حضور نباید سبب کاهش کیفیت کار این مدارس شود.

وی افزود: در سطح استان خراسان‌رضوی تنها چهار مدرسه شطرنج که امکانات و مربیان آنها مورد تایید هیئت است، وجود دارد و باقی آنها زیر نظر ادارات تربیت بدنی شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌رضوی ادامه داد: در بحث آموزش شطرنج حداقل‌ها باید رعایت شود و صرف داشتن چند میز و مهره شطرنج نمی‌توان یک کلاس برپا کرد، باید مربیان با دانش و دارای مدرک، این رشته را آموزش دهند.

وی تصریح کرد: در حالی که برخی از مدارس شطرنج در استان از مربیان درجه سه استفاده می‌کنند باید توجه داشت که این مربیان تنها مجاز به تمرین دادن هستند و نمی‌توانند فعالیت آموزشی انجام دهند.

وجدانی با اشاره به اینکه هیئت شطرنج تعامل بسیار خوبی با اداره‌ کل آموزش و پرورش استان دارد، گفت: در بحث استعدادیابی با مدارس همکاری مثبتی داشته‌ایم و با برگزاری مسابقات و کلاس‌های داوری و مربیگری برای مربیان آموزش و پرورش، گام‌های موثری برای کشف استعدادهای بالقوه شطرنج در استان برداشتیم.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول