اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه آستان‌ قدس رضوی خبر داد

اطعام 360 هزار نفر در سفره‌های افطار حرم رضوی/ پیش‌بینی پذیرایی از 2 میلیون زائر در ماه رمضان

معاون اماکن متبرکه آستان‌قدس رضوی از اطعام روزانه 12 هزار نفر در سفره های افطار حرم مطهر رضوی در قالب طرح اکرام رضوی خبر داد و گفت: در مجموع در ماه مبارک رمضان 360 هزار نفر روزه‌دار در سفره‌های افطار حرم رضوی اطعام می‌شوند.

اطعام 360 هزار نفر در سفره‌های افطار حرم رضوی/ پیش‌بینی پذیرایی از 2 میلیون زائر در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که پیرامون طرح «اکرام رضوی» در محل معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به آمار رضایتمندی زائران بارگاه رضوی در ایام نوروز از فعالیت‌های این معاونت اظهار کرد: طبق نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل روابط عمومی آستان قدس و دانشگاه امام رضا(ع)، حدود 80 درصد از زائران در ایام نوروز از وضعیت بازرسی‌های ورودی حرم مطهر، 95 درصد از زائران از وضعیت نظافت محوطه صحن‌های حرم مطهر، 93 درصد از زائران از وضعیت نظافت و تهویه محوطه رواق‌ها حرم مطهر رضوی رضایت کامل داشته‌اند.

وی افزود: همچنین 84 درصد از زائران نیز از وضعیت تابلوهای راهنمای بارگاه مطهر رضوی، 88 درصد از زائران بارگاه مطهر رضوی از نیروهای مستقر در بازرسی درب‌های ورودی حرم مطهر، 95 درصد از زائران از برخورد خدام و 93 درصد از زائران از وضعیت نیروهای خدماتی و نظافتی حرم مطهر رضوی اعلام رضایت کردند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی این معاونت در سال 91 خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این معاونت در سال گذشته می‌توان به هماهنگی و همکاری در مراسم غبارروبی مضجع شریف امام رضا(ع) در هفت مرتبه، شستشوی روضه منوره حرم امام رضا(ع) در 53 مرتبه و تعویض پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد مطهر به تعداد 33 مرتبه اشاره کرد. 

ممتاز تصریح کرد: همچنین گیاه آرایی و گل آرایی ویژه حوزه اماکن متبرکه با استفاده از حدود 80 هزار بوته گل و گیاه و پذیرایی از 3 میلیون نفر در محل مهمانسرای حرم مطهر رضوی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این معاونت در سال 91 بود.

وی با اشاره به میزان تشرف زائران در شب نیمه شعبان گفت: در شب و روز نیمه شعبان امسال یک میلیون و 680 هزار نفر به حرم مطهر مشرف شدند؛ به واقع میانگین تشرف حدود 56 هزار نفری زائران در ساعت به حرم حضرت رضا(ع) بیانگر حضور حداکثری در شب و روز میلاد حضرت مهدی (عج) است.

* پیش‌بینی پذیرایی از حدود 2 میلیون زائر در ماه رمضان

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ضمن اشاره به ویژه برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان، از جمله برنامه‌‌های مهم را طرح «اکرام رضوی» عنوان و اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی در مورد تشرف هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت امام علی(ع)، برنامه نقاره‌زنی ویژه سحرهای ماه مبارک و برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شب میلاد حضرت است.

* اطعام 360 هزار نفر در سفره‌های افطار حرم رضوی در ماه رمضان

ممتاز با اشاره به طرح «اکرام رضوی» گفت: امسال نیز همانند سالیان گذشته این طرح در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود؛ امسال روزانه 12 هزار نفر در سفره‌های افطار حرم مطهر رضوی واقع در صحن هدایت اطعام می شوند؛ در مجموع طی ماه مبارک رمضان 360 هزار روزه‌دار اطعام می‌شوند.

وی افزود: در این ایام 50 اکیپ مخصوص از خدمه و خدمتگزاران افتخاری مسئولیت توزیع دعوتنامه ضیافت طرح اکرام رضوی در مساجد سطح شهر که قبلا شناسایی و تعداد نمازگزار آن‌ها پیش‌بینی شده را در بین نمازهای جماعت کلیه مساجد محلات، ادارات و ارگان‌ها برعهده دارند.

به گفته وی همچنین روزانه حدود 500 نفر خدمتگزار مسئولیت آماده‌سازی، طبخ و پذیرایی از مهمانان را با 6 هزار نفر ساعات کار روزانه برعهده دارند.

*پیش‌بینی تشرف 2 میلیون نفر در شب 21 ماه رمضان به حرم امام رضا(ع)

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای شب‌های قدر اذعان داشت: پیش‌بینی تشرف 2 میلیون زائر در شب 21 ماه مبارک رمضان، حضور بیش از 20 هزار نفر خدمه، خدمتگزار و کارمند برای ارائه خدمات به زائران و تفکیک محل عبادت خواهران، برادران و خانوادگی و نیز غبارروبی ویژه اماکن متبرکه قبل، حین و پس از مراسم شب‌های قدر از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی است.

*بسیج 10 هزار نفر از خدمه آستان قدس برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر

ممتاز سخنان خود از بسیج 10 هزار نفر از خدمه و خدمتگزاران این بارگاه را در راستای خوش‌ آمدگویی و پذیرایی و تکریم زائران و هدایت و کنترل مبادی ورودی و خروجی در روز عید سعید فطر خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز از همه کسانی که در روز عید سعید فطر مشرف به حرم امام رضا(ع) می‌شوند با بسته‌های متبرک پذیرایی می‌کنیم؛ همچنین برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر آمادگی کامل را داریم.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول