اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

شناسایی و رفع خلأ‌ها هدف پروژه منارید است

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان کرمانشاه گفت: هدف اصلی پروژه بین‌المللی منارید شناسایی و رفع خلأها، موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی است.

شناسایی و رفع خلأ‌ها هدف پروژه منارید است

حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: بخش عمده‌ای از معیشت روستائیان و بهره‌برداران محلی به فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، بهره‌برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع، صنایع تبدیلی و تکمیلی و غیره وابسته است.

وی ادامه داد: بدیهی است بهره‌برداری اصولی از این منایع ذی‌قیمت، ضامن تداوم و پایداری منابع بوده و سبب پیش‌گیری از تخریب و کاهش حاصل‌خیزی اراضی و بیابان‌زایی می‌شود.

سلیمانی اظهار داشت: به‌منظور تمرین مدیریت پایدار منابع آب و سرزمین، مدیریت جامع و یکپارچه منابع طبیعی و اراضی کشاورزی و هم‌چنین ارائه راهکار مناسب برای اجرایی‌شدن برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی که یک برنامه فرابخشی بوده و از تعهدات دولت به معاهده بین‌المللی مقابله با بیابان‌زایی است، صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان کرمانشاه اعلام کرد: از سال 1383 پی‌گیری‌های زیادی به‌عمل آمد تا از محل اعتبارات تسهیلات محیط زیست جهانی(GEF) و با همکاری دفتر برنامه عمران ملل متحد پروژه‌ای با عنوان تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یک‌پارچه منابع طبیعی تدوین و به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آب‌خیزداری کشور به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان مجری پروژه منارید انتخاب شده، تصریح کرد: هدف اصلی پروژه بین‌المللی منارید شناسایی و رفع خلأ‌ها، موانع قانونی و ساختاری موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی است.

سلیمانی اعلام کرد: تمرین نحوه اجرایی ‌شدن برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی از طریق توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی کارشناسان و بهره‌برداران محلی، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی برای تحقق انسجام سازمانی، ارائه شیوه‌های موفق مدیریت پایدار منابع آب و سرزمین از دیگر اهداف این پروژه است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان کرمانشاه، مدت اجرای پروژه 5 سال در نظر گرفته شده که از نیمه دوم سال 1389 آغاز شده است.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، معرفی روش‌های اصولی پیش‌گیری از تغییر کاربری اراضی و تخریب سرزمین، طراحی سیستم‌های پیش‌آگاهی و هشدار برای تخریب و خشک‌سالی و نیز تعمیم‌دادن دستاوردهای آن به‌مناطق دیگر و هم‌چنین سطوح بالاتر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور از دیگر اهداف این پروژه است.

گفتنی است، چندی پیش نماینده سازمان ملل متحد در ایران به‌همراه جمعی از مسئولان کشوری و محلی از پروژه منارید شهرستان کرمانشاه واقع در دهستان بیلوار بازدید به‌عمل آوردند.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول