اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بخش خصوصی

آزمایشگاه کنترل مرکزی قم بازگشایی شد+ تصاویر

مراسم افتتاحیه نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان و بازگشایی آزمایشگاه کنترل مرکزی لوازم آرایشی بهداشتی در پارک علم و فناوری قم برگزار شد.

آزمایشگاه کنترل مرکزی قم بازگشایی شد+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان و بازگشایی آزمایشگاه کنترل مرکزی لوازم آرایشی بهداشتی با حضور سید هاشم عارف مدیر پارک علم و فناوری قم، ابراهیمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اللهیاری رئیس اتاق بازرگانی قم و مسئولان و مدیران سازمان استاندارد در پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

در این مراسم حمزه محبعلی مدیر شرکت تحقیقاتی پویندگان فرآوری طبیعی ضمن عرض خیر مقدم به حضار اظهار کرد: برای این موسسه خوب بود که فعالیت خود را در پارک علم و فناوری دنبال کند.

وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت تحقیقاتی موجب افزایش توسعه علم و تحقیقات شود.

در ادامه سید هاشم عارف مدیر پارک علم و فناوری قم در سخنانی اظهار کرد: جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در بحث توسعه فناوری و کارآفرینی از 10 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تولید علم، پژوهش و تحقیقات در سطح دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی منجر به تولید ثروت نشود، بودجه دولتی از بین می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم اضافه کرد: دولت با ایجاد بستری با عنوان پارک علم و فناوری موجب شد تا شرکت‌های دانش بنیان از طریق فرآیندی پژوهش‌های کاربردی را به محصولات تبدیل کنند. 

عارف خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان به واسطه پژوهشی که این شرکت‌ها انجام می‌دهند همراه با ارزش افزوده بالایی است.

در ادامه علیرضا محبعلی رئیس هیئت مدیره و مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم در سخنانی اظهار کرد: این مرکز طی مدت کوتاهی با ارتقای دانش فنی و توان تجهیزاتی جایگاه ویژه‌ای در میان تولیدکنندگان و واردکنندگان فرآورده‌ها، مواد اولیه و مکمل‌های غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی در سطح ملی به‌دست آورد.

وی در خصوص فعالیت‌های آزمایشگاه کنترل مرکزی قم گفت: این آزمایشگاه جزء 10 آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت و درمان در ایران است و در کشور یکی از آزمایشگاه‌های بی نظیری است که حدود 70 درصد واردات لوازم آرایشی را کنترل می‌کند و بیش از 100 هزار نمونه لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم با اشاره به اینکه از این مراکز اختصاصی در کشور کم داریم، تصریح کرد: این آزمایشگاه به کل استان‌های کشور خدمات می‌دهد و از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت نمونه‌های کاری را دریافت می‌کنیم.

در پایان این مراسم آزمایشگاه کنترل مرکزی قم بازگشایی و نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال توسط شرکت تحقیقاتی فرآوری پویندگان فرآوری طبیعی افتتاح شد.

انتهای پیام/78008/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول