اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه برادران بوشهر مطرح کرد

عقب ماندگی کشور در زمینه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر گفت: به خاطر عدم توجه دولت به حوزه‌های علمیه ما از نظر زیرساخت‌های حوزوی عقب افتاده‌ایم و دولت‌ها باید نسبت به زیر ساخت‌های حوزه‌های علمیه بیشتر توجه کنند.

عقب ماندگی کشور در زمینه زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام رضا خدری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) شهر خورموج اظهار داشت: در برهه‌ای می‌خواهند به حوزه‌های علمیه کمک کنند که مشکلات اقتصادی مملکت فراوان است و نمی‌توانند به راحتی به بودجه دست بزنند.

خدری اذعان کرد: به خاطر عدم توجه دولت به حوزه‌های علمیه ما از نظر زیرساخت‌های حوزوی عقب افتاده‌ایم و دولت‌ها باید نسبت به زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه بیشتر توجه کنند.

خدری گفت: شهرستان دشتی از نظر حوزه علمیه به عنوان یک شهرستان برخوردار است و این به برکت همکاری مردم و امام جمعه خورموج است.

وی با بیان اینکه وجود حوزه علمیه در یک شهرستان برکات ویژه‌ای دارد افزود: شهرستان دشتی دارای سه حوزه علمیه است این درحالی است که تا چند سال گذشته فقط یک حوزه علمیه  آن‌هم مخروبه وجود داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر یادآور شد: از طلبه‌های حوزه‌های علمیه شهرستان دشتی که در نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند انتظار داریم که برگردند و در خدمت مردم باشند.

خدری یادآور شد: حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) شهرستان دشتی در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در حال احداث است که حدود 6 هزار متر کار طراحی نقشه آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این حوزه علمیه دارای ساختمان خوابگاهی، اداری و آموزشی، سایت کتابخانه و سالن چند منظوره خواهد بود و کل زیر بنای ساختمان 7 هزار و 150 متر مربع است.

خدری افزود: این حوزه علمیه در دو طبقه و همچنین زیر زمین و همکف فضاهایی را به خود اختصاص خواهد داد.

وی اضافه کرد: 60 واحد حجره برای تامین فضای خوابگاهی جهت 200 نفر با مساحت بیش از هزار و 400 متر مربع در فاز اول طراحی شده است.

خدری یادآور شد: همچنین آشپزخانه، کامپیوتر، پژوهش و تحقیق، اتاق اساتید، اتاق مباحثه هم در این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در فازهای بعدی قسمتی برای مهمانسرا و واحدهای مسکونی اساتید و پارکینگ و قسمتی هم جهت فضاهای ورزشی در نظر گرفته شده است.

خدری گفت: از دولت منتخب انتظار داریم تا نسبت به حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبار بیشتری را برای این فضاهای دینی و معنوی اختصاص دهند.

انتهای پیام/66001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول